Träffade hormonläkaren; och mer surande.

Träffade min hormonläkare igår. Fick min hormondos höjd igen. Fyra tabletter per dag. Får se hur det går med det där. Tydligen var mina värden fortfarande lite låga. Den här gången slapp jag anklagelser om att jag skulle slarva med att ta dem i alla fall. Om ett par månader skulle jag få lämna nytt blodprov för att se om värdena bättrats på.

Funderar fortfarande lite på det där med att jag skulla ha japanska gener. Som jag förstått det så skulle det kunna göra att lite lägre hormonvärden är helt oki. Ingen dramatisk grej. Kan också vara så att min läkare är helt medveten om att så är fallet. Mitt lilla hov har en historia att ta kontakt med människor trots att de har tystnadsplikt och övertala dem om att tumma på det den.

Ska försöka sura låss igen. Vanliga ämnet. En sak jag redan skrivit femtioelva gånger. En gång fick mitt lilla hov mina föräldrar att visa mig en film. En ganska dålig långfilm. Huvudpersonen en superrik gubbe. Han fick en ”present” av det mest horribla slag tänkbart. En erfarenhet, för sådana där som har allt. Fick alla pengar ifråntagna honom, fick någon elektronisk fotboja, instängd i stans fattigaste och skitigast område. Uttalat så att han skulle få lajva hemlös.

Historien tog sedan en serie bisarra vändningar. Slutscenen gick ut på att han övertalats att han just skjutit sin bror. Ståendes på ett hustak, femtioelfte våningen, hoppade han rätt ned i ett glastak för att ta livet av sig. Taket var tydligen ersatt med sockergrejs och de hade en sådan där tjock luftfylld sak under. De hela avslutades med en fest och han fick pengarna sina tillbaka. Den scen ur filmen jag minns starkast var när de de slogs med gärvmaskiner som sprutade hydralolja — bara för att återge en detalj för att relevanta typer ska veta vilken film det rör sig om.

Avsikten med att visa den för mig verka varit för att informera mig om att japanska aristokratin har som tradition att ordna en liknande typ av projekt för sina medlemmar. Nu till min poäng med att skriva det här inlägget. Ingenting jag inte skrivit förut. Jag kommer inte under några omständigheter tolerera att mitt lilla hov inkluderar mig i den traditionen. Är inte intresserad av tramset. Har aldrig varit och kommer aldrig vara. Min misstanke är bara att de har mig mitt i ett sådant projekt just nu, och kommer ta det för ursäkt för att ignorera vad jag skriver här fullständigt.

Om mitt lilla hov väljer att ignorera det här så kommer jag att använda alla legala medel som står till buds för att sätta dit dem för det här så snart jag får chansen. Jag är verkligen inte typen som uppskattar ”lekar” eller ”erfarenheter”. Har alltid avskytt sådant. Ser inte varför de tror det skulle vara annorlunda med det här.

Kommentera

