Mina korkade medmänniskor.

Träffade en del mdmänniskor till mig igår. Börjar med att diskutera det att försäkringskassan ringde. Den bästa handläggaren jag haft på där. Hon är visserliggen nästan lika korkad som de andra, men bara nästan. Bristande intellektuell förmåga är trots allt ett av deras anställningskrav. Var ett papper hon skickade mig som kom senare under dagen igår som vi skulle diskutera. Står inget väsentligt där, bara saker jag redan visste. Och så har hon kallat mig ‘arbestlös’, vilket är direkt felaktigt, men hon förstår ändå inte vad begreppet betyder så ingen vits att bråka. Hon lovade att ringa upp mig idag, i och med att pappret inte hunnit dyka upp, hon har inte ringt, för hon förstod inte att det var hon som skulle ringa. Saknar förmågan att förstå att jag inte riktigt klarar med det där med att ringa upp.

Alltid jobbigt och frustrerande att ha med försäkringskassan att göra. Inte så mycket på grund av alla meningslösa regler, utan just det att handläggarna är genuint genomkorkade.

Senare på dagen träffade jag mormor. Hon uttryckte förvåning över att jag skulle kunna tänka mig flytta till Japan. Vi diskuterade just den saken senast sist vi träffades, i lördags. Får väl ha viss respekt för att hennes minne inte alltid hänger med. Men jag tycker ändå inte jag gjort saken till någon hemlighet.

Ända sedan mina prinsessminnen kom tillbaka har jag haft som uttalad målsättning att grokka prinsesslivet helt. Och jag ser det som en självklarhet att det innebär att jag också måste flytta till Japan. Ser inget konstigt i detta alls. Kan förstås inte anta att mormor har med prinsessandet eller mitt lilla hov att göra, troligt kanske, men ändå. En av de saker jag är sådär genuint genomförbannad på mitt lilla hov över är att de inte redan sett till att förflytta mig till Japan. Ser däremot orosmoln över idén att föröka flytta på egen hand utan deras aktiva inblandning, byråkratiska regler, svårt att ta sig in i samhället, risk att jag inte trivs, och så vidare. Får jag pengahögen tillbaka och deras aktiva hjälp ska det inte vara svårt att jaga bort molnen i fråga.

Trots allt är vad jag är förbannad över med mitt lilla hov att de tagit ifrån mig allt som någonsin varit viktigt för mig och förvisat mig till en liten randnation i Europas utkant. Har de inte redan insett det måste de vara korkade på försäkringskassenivå. Vilket i och för sig är en misstanke jag har.

Kommentera

