Inlägg #841

Gick iväg att köpa ägg idag. Besökte i samband med det först mormor och sedan mamma, pappa och lillebror; äggköpet tog totalt flertalet timmar. Inget dramatiskt eller oväntat hände.

När jag kom hem kollapsade jag på golvet och bara grät. En av de mest intensiva gråtattackerna jag haft. Upplevde något liknande, men mindre intensivt, i förrgår. Har svårt att sätta fingret på vad som triggade det. Måste nog ha med prinsessandet att göra på något sätt, kan inte klura ut hur bara. Frågar mig om det är så att min relaiton till min familj börjar kännas ytlig och tillgjord. Vet att prinsessandet är viktigt för mig och det här med att inte prata om det, låtsas som ingenting, tär på mig.

Sedan regler igen. Frågar mig hur mycket av de regler jag följer som jag plockat upp genom prinsessandet. Ta regeln om att inte dricka alkohol eller kaffe. Har tolkat det som att det kommer från att min japanska adoptvifamilj var mormoner och därför inte höll på med sådant. Att det fastnade i mig för att jag ville vara duktig prinsessa. Och nu kan jag inte göra mig av med regeln utan att få deras klartecken. Vet att jag håller mig från att skaffa pojkvän för att det lät som att jag kan förlora prinsesstitlar så, behöver alltså klartecken för det med. Så jag mig själv varför jag klänger fast vid dessa regler, är det så att jag kan bryta dem utan att det händer något? Är det värt risken? Kan inte svara just för att jag inte har kontakt med mitt lilla hov, de hade kunnat hjälpa mig reda ut saken.

Vill jag ens kasta reglerna åt sidan, skulle jag känna mig som dålig prinsessa då? Känna mig ansvarslös? Dekadent? Eller är det så att jag skyller rädslor jag har ändå på det här för att slippa ta itu med min ångest? Vet inte. Vet inte om jag kan reda ut det utan mina medmänniskors hjälp heller.

Lösa spekulationer blev det, nu tänker jag sova.

Kommentera

