Har nu bara varit hemma några dagar.

Konstaterar att sist jag befann mig på andra sidan min lägenhetsdörr var i tisdags. Och nu har jag precis passerat midnatt till lördag. Sällan jag sitter inne så länge i sträck numera. Känner ändå att jag fortfarande behöver göra det ibland. Det är en chans att återhämta mig om det varit mycket en vända.

Sitta inne innebär förstås inte sitta still. Jag studsar runt ganska mycket, särskilt när jag blir lite exalterad. Det är så jag fungerar. Tror inte att jag är så stillsam att det blir hälsovådligt. Sitter nog sällan still så länge som en halvtimme i sträck, utan gör något, kokar te eller så, eller bara studsar runt, innan jag når dit. Vet från animetittande, episoderna är en knapp halvtimme långa men ser sällan igenom en hel utan att pausa för att studsa runt lite eller så.

Nu när jag setat hemma har jag spelat en väldig massa nethack. Brukar bli så att jag fyller igen luckorna med något spel eller anime eller så. Denna gång nethack. Ett märkligt gammalt spel. Tycker om det på många sätt. Gammalt, svårt, och väldigt, väldigt mycket mer komplicerat än de flesta andra spel. Det svåraste med det är nästan att hålla koll på alla olika grejjer i det.

Kommentera

