Inlägg #837

Återigen ett inlägg sådär precis innan jag tar mig i säng. Har för vana att göra såhär.

Idag fick jag besök av mitt boendestöd, som jag får varje torsdag. Och det första han gjorde var att prinsessa mig. Kalla mig japansk prinsessa till och med. Kändes faktiskt väldigt bra faktiskt, sådär i allmänhet. Försöker förstås hantera prinsessandet som en självklarhet när det sker sådär så diskuterade inte saken mer. Är lite rädd att jag ska råka trigga någon ångestknapp inom mig också. Bestämde ganska snart att jag skulle skriva att det hänt på bloggen, bara vänta till nattetid bara för att det är så jag brukar göra.

Känner som jag skrivit många gånger att jag vill avdramatisera prinsessandet, så det här är ett steg i rätt riktning. Viktigare, det ger mig skäl att tro att mitt lilla hov gett med sig och är beredda att hjälpa till med avdramatiserandet. Inte så att mina boendestöd brukar vara sådär väldigt inblandade i mitt lilla hovs förehavanden, men mitt lilla hov skulle klart vara beredda att förbjuda dem från att nämna prinsessandet.

En gång är ingen gång, dessvärre. Får se kommande dagar om jag får liknande input från fler håll. Kanske kan lyckas börja öppna upp lite mer då. Kanske kan jag bli lika öppen som på bloggen. Lite önsketänkande är det i och för sig. Känner fortfarande att vad jag är mest rädd för är att få höra mina medmänniskor, människor jag vill kunna lita på, väsentligen säga att jag inte är jag; ta ifrån mig prinsessandet och mina japanska rötter. Har hänt aldeles för många gånger redan som det är och känner mig liak sårad varje gång.

Nu har jag trötthetshuvudvärk också, ska sova.

Kommentera

