Inlägg #828

Sitter uppe och kan inte riktigt sova. Så ska försöka skriva av mig lite.

Tänker en del på mitt lilla hov och prinsessande. Har fått en bild igen av att de fokuserar på att skaffa pojkvän åt mig. De vill bara först få mig att acceptera den roll de tycker en prinsessa ska ha i sin relation. Vill lite säga att de underskattar sin förmåga till det. I mitt huvud finns bara ett narrativ kring hur jag skulle bete mig i en flickvänsroll, och det är den prinsessroll de trissat in i mig.

Verkar som att det kan vara så att mitt lilla hov bestämt sig för att det där helikopterprojektet var att ta ut vinsten i förväg. Hade den våren skrivit en lång rad inlägg där jag rätt och slätt köpte den där flickvänsrollen. På många sätt är jag glad att ha fått inskrivet i mitt huvud hur jag ska bete mig för att få det hela att gå ihop. Men jag är å andra sidan ganska orolig. Går jag in så totalt i relationen som narrativet säger jag ska kommer jag inte klara att det inte fungerar sedan.

Enligt narrativet i fråga så skaffar de mig en prins, jag gör mig tillgänglig för prinsen, och jag får väsentligen säkra garantier på sexuell tillfredställelse och att relationen inte tar slut. Ett av skälen till varför jag insisterar på att behålla mina prinsesstitlar är för att jag tänker göra mitt bästa att leva upp till detta. Får jag mig en prins är det antagligen ganska oproblematiskt. Försöker jag söka pojkvän på egen hand kommer jag försöka leva upp till narrativet ändå, jag kommer bli sviken och övergiven, och slutligen tappa tron på mig själv och antagligen mänskligheten i stort.

Helikopterprojektet var inte att ta ut vinsten i förväg, alls inte. Däremot har de överdramatiserat den oro jag uttryckt för hur det skulle fungera för mig att skaffa pojkvän. Det skulle antagligen fungera bra. Min oro är bara ytterliggare skäl för mig att lita på deras förmåga att få till det åt mig.

Verkar som att deras huvudstrategi för att få mig att acceptera den här rollen idag är att klämma in någon form av mjukporr i mitt liv. Den fungerar helt som det är tänkt. Tittade på en del anime igårkväll, en lättittad serie med twintailtema. Sådana här inslag gör mig i regel obekväm och jag brukar be dem ta det försiktigt med det. Det är inte samma sak som att det inte funegrar. Verkar som att huvudskälet till att jag haft svårt att sova i natt är ditraherande tankebanor. Men verkar som att de bestämt sig någonstans att det är en motsattsställning mellan att det fungerar och att jag känner mig obekväm med saken.

Oblandade känslor är inte riktigt något mitt huvud är kapabelt till. Och det är något mitt lilla hov verkar ha otroligt svårt att inse, eller i varje fall veta hur de ska förhålla sig till. Dessutom har jag en ovana att se blandade känslor som en positiv sak. Min syn är att desto starkare relation jag har till något desto fler olika känslor har jag hunnit utveckla till det. Så kulle jag ha ensidigt positiva känslor till något skulle jag tolka det som att det är något jag inte vet något om, inte har några erfarenehter av, och därför inte hunnit utveckla komplexa känslor för.

One response to “Inlägg #828

  1. Pingback: Gurka #947 | En galen.

Kommentera

