Tankar om idag, och ett gammalt inlägg.

Läste idag ett gammalt inlägg om drömmar och skalbaggar, ett av mina mest välbesökta inlägg och motivationen till att läsa det nu var att det fått en massa besök igen. Funderat på verför det blivit så mycket besök på det men var ganska uppenbart när jag faktiskt läste det, tydligt ett av mina mest välskrivna inlägg.

Mormor lyckades kalla mig prinsessa idag, så jag känner mig sådär i stort ganska bra. Visserliggen var det bara termen sagoprinsessa och det en kommentar om mitt hår, men ändå, rätt riktning på sakerna.

Fick förut en känsla av att mina inlägg där jag uttryckt visst intresse för insekter gjort att mitt lilla hov försökt dumpa lite intressanta texter på området. Tror i alla fall de varit inblandade. Först en gammal artickel om invasiva sniglar på Hawaii. En välgjord sak. Sedan försökte de få mig att läsa en bok på Googles tjänst för sådana, problemet var bara att Google inte låter en läsa mer en tre sidor eller så, antagligen av upphovsrättsskäl. Så det blev inte riktigt av.

Väsentligen tycker jag mig vara mer intresserad av träd än av skalbaggar. Skulle inte kunna leva i en håla utan att ha koll på vad för vildväxande träd som finns däromkring. Men tyckte av magiska skäl att insekter var rätt område att peta i. Har prioriterat Japannördandet högre men hade annars mycket väl kunnat fokusera på vedartade växter och deras invånare istället.

Kommentera

