Inlägg #819

Besökte mamma och pappa igår. Verkar som att något jag uttryckt ändrats deras relation till mig lite grand. Inte fel i det, men jag kännde av det. Tror det är relaterat till min fientlighet mot arbetande, men ska nog inte uttala mig för fyrkantigt. Har också en bild av mitt lilla hov är inblandat, det brukar de vara och jag upplever förändringen som tämligen synkroniserad.

Har de facto lovat att om jag får besök på gamla inlägg jag inte allt för ofta får besök på så kommenterar jag dem. Fått besök, igår och idag, på inlägg där jag funderar på införskaffande av pojkvän. Igår sade också min lillebror något om att det inte kommer vara något problem om jag vill bli klappad (i samband med att jag kommenterat hur hunden gjorde för att tigga klappande, och funderat högt över om jag skulle ta efter). Intressanta biten är ”kommer vara”, vet inte riktigt i vilken framtida kontext då, skulle kunna vara så enkelt att jag är tämligen attraktiv, eller kanske så håller lilla hovet att framkalla pojkvän åt mig.

Går väldigt mycket i perioder hur intressant jag finner tanken att skaffa pojkvän. Som det är idag vill jag hellre ha pengahög och kontakt med mina japanska rötter och sådär. Har väl kanske en tillräckligt trygg och bekväm social situation vilket som så jag känner att det skulle vara otympligt med dramatiska förändringar av den. Kärlek har väl kanske aldrig varit min främsta prioritet heller. Har mitt lilla hov en prins som vill gulla med mig går det bra att sända efter, vill inte riskera mina prinsesstitlar vilket bidragit till att jag inte gärna letat själv.

Kan förstås inte garantera att jag skulle vara intresserad av en killa de skickar efter, men föreställer mig att mitt lilla hov är bra på att få till sådant där så det blir bra. Och till skillnad från saken arbetande finns inga bestämmelser som omöjliggjör projektet.

Mamma nämnde något om kräftpremiären igår. Som vanligt kommer jag inte hålla på att dirigera dem kring sådana idéer. Har verkligen inget emot mattraditioner, synnerligen inte säsongsbundna sådana. Min plan däremot var att köpa kräftor åt mig själv och avnjuta ett helkilo en eftermiddag famför datorn, så som jag gjort i ett par år nu. Blir det gemensam kräfskiva kommer det inte ställa in min mer enskilda tillställning.

Kommentera

