Det hopplösa försäkringskassan, och blomplockarplaner

Ska försöka gå ut och plocka blommor idag. Tror jag kommer stoppa dem i frysen för det finns lite fler ingirdienser jag behöver inför saftkokandet. Men måste plocka innan de blommar över.

Tänker lägga ut ett par andra kommentarer som kan vara värda att göra.

Först tillbaka till gårdagen och försäkringskassan. Skrev att det verkade som att jag kan få igenom vad jag ville få igenom och det menar jag. Verkade inte som att det skulle vara några större problem. Handläggaren satt och smålog och hade jättekul åt att jag var Japannörd, men trodde väl att jag inte skulle uptäcka, är trots allt formellt autist. Hon verkar med andra ord vara lika mycket av ett kräk som min förra handläggare. Men försäkringskassan är försäkringskassan, hade inte väntat mig något annat, de ser ned på och färaktar sina klienter, verkar vara en del av arbetsbeskrivningen.

Självfallet är det också så, med institutioner som ser ned på mig, jag upplever det alltid djupt kränkande. Men som sagt, försäkringskassan är försäkringskassan, ett hopplöst fall.

En annan sak jag ville kommentera var en kille på perongen jag såg i måndags. Asiatisk kille med långt hår. Satte mig på andra änden av den bänk han satt på. Han visade med sitt kroppspråk väldigt tydligt intresse av mig. Hade en vit (i synnerhet om blond och korthårig, de är läskiga) kille gjort detsamma hade jag rest mig upp och gått. Han var rimligt söt så jag kunde ge honom chansen att titta. Jag läste bok så han störde knappast. Visade inget intresse tillbaka däremot.

Manlig uppmärksamhet är sådant jag får efter mig ibland. Brukar inte tycka det är en stor grej. Vid mer uppenbart intresse markerar jag i regel genom att gå ifrån. Vid mindre uppenbart så bestämmer jag mig för att inte tolka det som visat intresse, utan som normalt beteende som jag kanske inte tolkar som det avsågs.

Kanske så att det slutat åska nu också, kanske dags att plocka blommor alltså.

Kommentera

