Verkar som att försäkringskassan är avvärjd för tillfället

Skulle skriva ett inlägg om hur mitt möte med försäkringskassan gick idag. Förvånansvärt bra faktiskt. Hadnläggaren undvek mycket noga ämnet arbetande. De vet att jag inte mår bra av att diskutera sådant. Min lillebror pratade lite om försäkringskassans spioneriverksamhet sist jag träffade honom, kan inte bestämma mig för om jag ska tro han läst en artickel någonstans eller om det är mitt lilla hov som sprungit in i försäkringskassans spioner. Vet att han har viss kontakt med representanter för mitt lilla hov, så det där skulle kunna varit en pik för att informera mig om att jag blivit spionerad på. Avslöjade för min förra handläggare på försäkringskassan att jag tänkte avsluta mitt liv om jag fick avslag på aktivitetsersättningen, kan vara så att det är rutin att inte pressa vi som väljer att göra så för hårt.

Lät inte som att det skulle vara några problem att få fortsatt aktivitetsersättning. Tvärtom, även om läkerintyget behövde komma runt så verkade det väsentligen redan vara klart. Nu funderar jag mer på att få runt papprena, särskilt de för bostadstillägget, det är ganska många, ska försöka samla lite så tar jag det mitt personliga ombud i augusti.

Har planer på att koka älggrässaft, tror jag blandar upp och kör både älggräs och fläder. Besöker nog mamma imorgon för att se om jag kan plocka lite blommor. Nu har jag inte längre så mycket annat att oroa mig över.

Kommentera

