Proteinbrist? Och ny inkarnation av projekt arbetshets.

Idag har min lillebror anklagat mig för proteinbrist. Tror inte det är så allvarligt. Vet att jag inte äter ordentligt men det är en annan fråga. Har inga planer på att ändra mina matvanor, inte utan magisk pengahög (och gärna personlig kock) vilket som. Har träningsvärk i benen nu efter att jag igår sprang runt i en viss liten stad, kommer nog alltså ändå inte få några muskler och kommer ha träningsverk extra länge, om det faktiskt är proteinbrist vill säga.

En annan mindre rolig nyhet för min del är att det verkar som att mitt lilla hov utökat sina ambitioner att ta ifrån mig allt jag någonsin brytt mig om. Den här gången attackerar de spelutveckling. Samma metod som med vilken de fick mig att utveckla gråtattacker av att höra andra tala om arbetande tänker de nu använda så att jag inte kan höra människor tala om spelutveckling. Inte det som är syftet, visserliggen, men effekten av detta nya projekt är det. Syftet med det hela är att de vill att jag ska syssla med spelutveckling (antagligen helst inom ramen för förvärvsarbetande), och det till stor del för att jag uttryckt intresse för det. Metoden är att lite i smyg systematiskt klämma in ämnet i alla möjliga olika sammanhang jag dyker upp i, sådär som de gör när de vill påverka mig. Resultatet, som jag redan börjar känna av, är att jag blir obekväm när helst ämnet kommer på tal.

Att jag sagt att jag vill att de skickar mig ett SMS i vilket det står att jag är prinsessa och det spelar roll är just för att jag vill slippa att de gör det svårare för mig. Det är vad jag bedömmer skulle ge störst positiv effekt med minst risk för oönskade biverkningar. Risken att ett nytt manipulationsprojekt av samma slag som projekt arbetshetsande slår fel torde gå mot ett. Säger inte att den typen av projekt nödvändigtvis är dåliga idéer, men att utsätta mig för ett sådant när vi redan vet att det tidigare sådana projektet misslyckats verkar det inte direkt genomtänkt. Prova samma sak igen och vänta sig ett annat resultat. Om det nu inte faktiskt är så att de vill ta ifrån mig allt jag någonsin brytt mig om förstås, då är det helt rimligt det de gör.

Kommentera

