Psykiatribesök idag, och hårlängd.

Blir ett par kommentarer idag. Bara för att. Inget jättedramatiskt.

Besökte psykiater idag. Kom väldigt sent, tog fel på tiden med en timme. Anmälde mig i receptionen men receptionisten informerade inte riktigt läkaren om att jag anlänt, så fick säga till och det gick det runt. Ska försöka få gå till annat sjukhus nästa vända tror jag. Sprang vilse också, fel stad, hittar inte. Stockholm skulle jag inte virra bort mig i på samma sätt. Verkar som jag kan få till mitt läkarintyg i varje fall. Men det blir sent, hade behövt det på tisdag redan när jag träffar försäkringskassan. Läkaren sade att de som transkriberar ljudjorunalerna låg efter i arbetet och jag tänkte inte på att säga ifrån och informera om att mitt ärende ska prioriteras. Och jag höjde ändå rösten och pushade surigt igenom för att få som jag ville på andra punkter.

Mätte håret idag. Längsta stråna är nu uppe i 90 cm. Hår på människor växer normalt i ungefär sju år för att sedan sluta. Min gamla observation att det växer 14 cm per år verkar stämma ganska bra, klipper lite i det för att göra mig av med kluvna toppar ibland. Växer det i sju år för att sedan sluta bör det alltså tämligen snart stagnera på kring en meter. Men jag tror mina prinsessgener kommer förhindra stagnationen och håret fortsätter växa. Det är halva poängen med att låta håret växa ut, ett av mina projekt för att bevisa prinsessandet, om än ett väldigt långsamt sådant.

Träffade som jag skrev psykiater idag. Var där bara för att få ett läkarintyg, få ett bevis på att det är oki att jag får leva två år till. Verkade som att läkaren var intresserad av något annat också. Inte omöjligt att hon gick mitt lilla hovs ärenden, har fått psykiatriker därifrån petande på mig förut. Sjabblade bort deras tillfälle att tolka min personlighet genom att komma sent och kräva mitt läkerintyg, blev inte tid över för sådant. Även om visst tolkande säkert kan göras, kanske tillräckligt för att falsifiera lite äldre hypoteser till och med, men gissar på att den användbara datamängden är ganska begränsad. Får väl be om ursäkt för sjabblandet; är inte och har aldrig varit punktligt, så medan jag är besviken på mig själv är jag allt annat än förvånad över att det blev såhär.

Vad gäller mitt lilla hov så kan jag bara hoppas på att de lyckas inse att ett viktigt skäl till varför jag är som jag är och reagerar som jag gör är för att jag är upprörd på dem. Blir mycket lättare att reagera upprört och höja rösten mot andra när jag det sitter några kräk jag är konstant sur på. Sedan är det där traumaproblemet jag hade tämligen överblåst, inte helt men det har blivit bättre, det gör också att det är mycket lättare för mig att agera ut känslor nu än det varit för mig det mesta av livet. Kommer fortsätta med projekt avdramatisering tills vidare.

Att jag bli arg och ldedsen när ämnet arbetande kommer på tal har väldigt mycket med mitt lilla hov att göra. Är mer öppen med mina känslor, så jag höjer rösten och gråter lättare. Sedan är jag sur på mitt lilla hov och jag associerar arbetshets till dem vädligt starkt. Konsekvensen av det där är en dramatiskt känslorstorm närhelst ämnet tas upp. En känslostorm som handlar mer om mitt lilla hov, deras sätt att systematiskt göra mig illa, och så vidare, än det handlar om faktiskt arbetande. När mina medmännsikor pratar om mitt liv i termer av arbetande är vad jag hör något helt annat, de pratar om hur jag inte är prinsessa, de pratar om hur jag inte har någon koppling till Japan, de tar ifrån mig halva min identitet och allt som är viktigt för mig. Och inte för att de de facto gör så, utan för att jag associerar arbetstramset till människor som gör, eller i vart fall alltid gjort, så.

Kommentera

