Lite, planer och sådant.

Får skriva lite igen här. Mest för att jag inte har mycket annat att göra. En konsekvens av att det är helg nu är att mina grannar står på balkongen och röker. Hemskt. I och med värmen är det rimligaste ändå att jag har uppåt, har korsdrag och det blåser åt andra hållet.

Får väl annars fortsätta skriva om mitt lilla hov. Bad de spärra alla konton för något inlägg sedan. Självfallet ett emotionmellt utspel, men jag är i huvudsak alvarlig. Det är specifikt det konto som användes för att beställa helikoptersurrande, som det byggdes något hus för (för ungefär ett decenium sedan), och jag vet inte allt, som jag avsåg. Har uttryckt väsentligen samma önskan många gånger förut så det kan inte varit en överraskning. Är lika sur över det där som jag alltid varit. Läggs det pengar på investeringar som de väntar sig få tillbaka från så får det väl vara oki, bättre det än att pengarna bara är en siffra på en dator.

Mitt projekt avdramatisering går åt rätt håll, men inte så bra som jag hade önskat. Mina medmänniskor försöker inte direkt stödja mig i det, vilket är ett problem. Jag förstår inte vad som gör det här så omöjligt för dem, finns liksom inget som är svårt.

Det som oroar mig mest just nu är att det mycket väl kan vara så att de håller på att planera mitt liv åt mig. Ogillar det skarpt. Vet att de en gång byggde hus och grejjer åt mig. För att de bestämt hur jag skulle leva och försökte få mig att ställa upp på det. Skulle önska att de försökte prata med mig istället för att göra sådant här, för mina egna pengar dessutom, över mitt huvud. Det är trots allt just denna grej jag blir sådär hemskt förbannad över när de håller på. Att de vägrar ta kontakt med mig tyder på, i mina ögon, som att detta är just vad de sysslar med just nu.

Om det skulle dyka upp någon filur och säga att ett de har ordnat ett hus åt mig och grejjer idag skulle jag reagera oerhört negativt på det. Detaljerna kring saken skulle inte spela någon som helst roll. Får jag reda på att det finns ett liv utplanerat åt mig kommer jag utveckla explosiva egenskaper.

Håller fast vid min plan. Projekt avdramatisering. Börjar med min familj, när jag fått dem på min sida, när jag kan tala öppet om prinsessandet och min japanska bakgrund, går jag vidare till nästa steg. Steg två blir att försöka få kontakt med de som talar med min familj för mitt lilla hovs räkning. Får kränga fram informationen om hur jag får tag på dem med de medel som krävs. Sedan ska jag steg för steg klättra uppåt i strukturen, skälla ut varenda kotte på vägen, tills jag tagit över hela institutionen. Tror inte det blir så många steg faktiskt.

Namnvalet på projektet må te sig märkligt, men det har att göra med att rent tekniskt så räknar jag inte med att projektet är svårt. Det svåra är den emotionella biten för mig själv, att övertala mig själv att det inte är en stor grej att trycka igenom det här. Gjorde något liknanande när jag avbröt deras kidnappningsprojekt, så borde inte vara särskilt krångligt den här gången heller. Skulle jag få deras hjälp, vilket är förhoppningen, blir projektet fullständigt trivialt. Tror det centrala för att driva igenom planen blir att tydliggöra att jag inte tänker ställa upp distraktioner i form av deras alternativa planer om vad mitt liv är bra för.

Centralt för projektet att de känner till det, de har inte en chans att samarbeta annars. Vill inte göra det svårare än strikt nödvändigt. Därav, igen, namnet: avdramatisering. Tror inte det svåra är att få dem att formellt sätta kontrollen över institutionen i mina händer, den är egentligen redan min. Det svåra är för mig, pressa igenom och ta kontakt, inte vara rädd för att bli bortviftad och allt det där. Klara att ta att bli bortviftad och inte ge upp för det. Klara att visa att jag är sur och frustrerad när de inte ger med sig, helst utan att framstå som hotfull. Kampen handlar i grunden om att jag behöver lära mig stå upp för mig själv.

Måste säga, att när jag skriver detta, blir jag upprepade gånger frustrerad på något helt annat. Tangentbordsinställningarna. Efter min installation av nya plasma har de totalt kollapsat. För kort tid innan repetetion börjar, sedan är den för långsam. Mustangenter är av och caps lock är inte längre deaktiverat. Mycket irriterande. Har fått igång IBus i varje fall så jag kan skriva japanska. Men i stort, så frustrerande. Mycket annat som inte fungerar som det ska efter uppdatering, men ändå. Räknar med att systemet ska självläka i samband med systemuppdateringarna på söndagarna, får se hur det går.

Ska ut på prommenad igen. Delvis för att det är bra väder och jag tycker om att gå i skogen. Kanske lite för att ånga av mig känslor också.

Kommentera

