Nytt efter-midnattinlägg; märklig vana jag skaffat mig.

Klockan har passerat midnatt igen och jag tolkar det som att det åter är dags att skriva blogginlägg. Håller på med en rörig systemuppdatering nu så jag hoppas datorn fungerar imorgon. Kommer antagligen ägna morgondagen åt att konfigurera de nya bitarna. Det är KDE, min skrivbordsmiljö, som ville ha en omställning. Uppdaterar plasma från version fyra till fem. Jag räknar med att saker ska skaka till lite för mig, men jag borde kunna få det att fungera. Nya varianten är nog inte bättre än den gamla men jag vill prova den. Och jag migrerar hellre för tidigt än för sent.

Upplever lite att jag blir uppmanad att glömma mitt förflutna. Ska nog tolka situationen som det är mormontjejhistorien och andra traumatiserande berättelser jag kan glömma. Inte glömma i bokstavlig bemärkelse, men glömma i meningen inte längre oroa mig för. Tolkar jag det så, den välvillga tolningen, har jag i princip fått ett löfte om att jag kommer sluta utsättas för sådant trams. Väljer att tolka det så alltså, men väljer att he en mer illvillg tolkning i huvudet ändå. Den illvilla tolkningen är den att någon försöker be mig att glömma hela min bakgrund, hela min relation till Japan, hela prinsessandet; ett nytt försök av mitt lilla hov att göra sig av med mig.

Märker hos mig själv att jag gör såhär, när helst jag upplever att mitt lilla hov försöker påverka mig ritar jag upp två möjliga scenarion — ett välvillig och ett illvilligt. Välvilliga scenariot är ett där mina medmänniskor har attityder och motiv som i princip går i linje med mina egna. De vill mitt bästa och hjälper till efter förmåga. Det illvilliga ett där de gör sitt bästa för att förstöra för mig, där de behandlar mig illa eller bara hatar mig. Sedan utgår jag i möjligaste mån efter det välvilliga men håller det illvilliga i bakhuvudet, utifall att. Med andra ord, jag har svårt att lita på dem.

Gurka!

Kommentera

