Lite om min dag idag (skrivet för att jag inte kännde för att sova)

Klockan är nu typ ett på natten, och jag vill bara inte gå och lägga mig, det är tråkigt att sova. Har förberett mig och är klar att sova, men nej, känner ett sådant motstånd. Brukar tycka om att sova, särskilt om jag får fascinerande drömmar; lite som att spela spel eller läsa bok det där, ett nytt perspektiv på tillvaron men utan att det behöver ställa till med något utanför den kontext det hör hemma.

Idag har jag gjort en systemuppdatering. Konstaterat att en massa program inte fungerar och vet inte hur jag ska buggsöka. Det mesta av det har varit paj länge. Problemet är att det är program jag sällan använder som inte fungerar, om det är något jag brukar använda kan jag spåra tillbaka vad jag har gjort för förändringar sedan det fungerade senast. Nu är det program jag aldrig eller nästan aldrig använder så de kan ha varit trasiga i månader innan jag upptäckte problemet. Så att hitta felet blir svårare, kan inte komma ihåg allt jag hunnit ställa till med under den tiden. Kanske börjar bli dags att blåsa om systemet, fem år sedan jag installerade det här.

Har också blivit en massa Skyrimspelande idag. Handkontrollern till PS3:an har krånglat, klagat på att batteriet håller på att ta slut efter bara någon timmes spelande. Så jag spelade i princip två heldagar i sträck nu tills batteriet var helslut, borde synkroniserat batterielektroniken med verkligheten nu.

Skulle bra gärna vilja ge en känga åt mitt lilla hov också. Bara för att jag kan. Vet att de försöker bända hela världen till att den ska passa mig, men det är inget jag efterfrågat av dem. Vill bara ha tillbaka pengahögen, få kontakt med mina japanska släktingar, och sedan leva ett lugnt och stillsamt liv, plocka blommor och annat sådant meningsfullt. Oavsett vad för trams de håller på med för närvarande finner jag dem otroligt obstinata, jag kan bara inte förstå vad som hindrar dem från att gå med på mina krav, de är inte direkt högt ställda.

Kan nog sova nu, gurka.

Kommentera

