Gurka #779

Har inte skrivit på ett tag nu. Och i och med att det är mitt i natten när jag skriver detta tror jag inte det kommer vara mycket till inlägg vilket som. Men känner ändå lite att jag vill ha det gjort, bara för att.

Generellt tycker jag att saker och ting börjat gå min väg igen. Inte fort eller så. Men det går åtminstone inte utför. Klarade att ta upp ämnet min biologiska pappa med mitt boendestöd, men har inte klarat att prata prinsessande. Men är halvvägs vad gäller ämne. Skulle behöva prata med någon i min familj eller så, någon jag har starka skäl att tro att de vet exakt vad jag fiskar efter. Boendestödet ifråga tror jag är väl medveten om prinsessandet och så men hade som alla andra order att inte prata om saken. Mitt lilla hov verkar livrädda för hur jag ska reagera om de visar sig. Kanske rimligt, är själv inte säker på att jag kommer vara särskilt trevlig mot dem.

Känner att jag blivit starkt uppmanad att besöka mormor. Kanske blir av på torsdag. Har starka skäl att tro att hon är rimligt insatt. Tror inte jag vill bråka med henne bara, men tänker hon bråka med mig så kanske det får bli så. Om det är vad som krävs för att jag ska få ihop ekonomin så är det alltigenom rimligt. Måste kunna äta, ha någon stans att sova, och pengar kvar till Japannörderierna. Inte helt lätt att få ihop det för mig. Kan jag få tillgång till den där hemliga pengahögen som undanhålls mig så slipper jag åtminstone oroa mig för den ekonomiska biten. Och får jag möjlighet att diskutera med mitt lilla hov direkt så slipper jag spekulera och skriva suriga blogginlägg.

Är mest rädd att enda skälet till varför de hela tiden skjuter upp planerna på att intrdoucera sig för mig är för att de vill göra någon färgsprakande dramatisk entré. Är inte helt pigg på den idén. Är också rädd att de försöker bestämma över hur mitt liv i framtiden ska se ut, trots att jag otaliga gånger informerat dem om att jag bara kommer bli arg och besviken över sådant. Har inget principiellt emot överraskningar, men precis som så mycket annat jag inte har något principiellt emot har jag en i praktiken ganska rörig relation till fenomenet. Skrämmer de mig så skrämmer de mig, och det är inget någon får ut mågot av.

Har kommit igång att titta på anime ordentligt igen. Blir mycket nu. Verkar mesta vara på bekostnad av att titta på Youtubeklipp och hänga på Twitter, så ingen förlust så. I söndags kom jag igång med Skyrimspelande också, känns också tämligen bra. Fyller på med nördaktiviteter. Men det är i sin ordning, trivs med att se mig själv som nörd. Med Japanstudierna och så känner jag att jag har fler och mer avancerade sociala aktiviter nu än jag haft på väldigt länge. Imorgon ska jag in på diatermi, tänker köpa te då också. Stackars mina pengar, men det är nya tesorter inne och snart stänger tebutiken för sommaren.

En intressant sak med Japanstudierna nu sista tiden. Har fyllt på med museibesök jag skrivit om här på bloggen. Och torsdag i förra veckan hade vi avslutningsfest som jag deltog i. En gång kvar på kanjikursen nu, men de flesta andra kurser är redan slut för terminen. Känns mer engagerat och avancerat än vad jag gjort vid tidigare delkurser. Hoppas att jag har lite av en chans att få mitt lilla hov på min bana också, genom att visa upp att jag bryr mig om saken.

Nu ska jag försöka sova också. Gurka!

Kommentera

