Har inga drömmar jag vill leva ut, vänligen respektera

Får se om denna idé till blogginlägg lyckas ta skruv som jag vill. Alla idéer jag har misslyckas. Men har knappast bättre saker för mig än att försöka igen.

Mitt lilla hov har tagit år från mitt liv, år som hade kunnat vara mitt livs bästa, men de har mer eller mindre systematiskt tagit ifrån mig allt som varit viktigt för mig. Har fått för mig att de tror på en tradition att prinsessor ska bygga roliga minnen innan trettio, och sedan vara ansvarsfullt vuxna därefter. Misstänker att det är därför de inte tänker låta mig få tag i min hemliga pengahög, och inte tänker låta mig ha kontakt med min japanska släktingar. De har bestämt att det är tråkigt vuxenansvar och att jag ska leva för mina drömmar, och bygga minnen, nu.

Att de misslyckats, inte byggt roliga minnen med mig, utan gjort mig illa, är för dem inte ett skäl att sluta, utan skäl att försöka igen. Önskar att de lägger av. Vill inte att de försöker igen. Enda som händer är att de bränner av mina pengar och jag blir sur. Att de kommer ge upp när jag blir trettio är väl lite av en tröst, men skulle klart föredra att de gav upp här och nu. Kommer knappast leva det vuxenliv de föreställer sig när jag fått tag på pengahögen heller, är inte intresserad. Är inte intresserad av deras aktiva inblandning i mitt liv alls. Vill få min existens erkännd och pengarna tillbaka och sedan kan vi diskutera vad de kan göra för att stödja mig, men då på mina villkor.

Mina skäl till att inte vilja att de försöker få mig att jaga drömmar handlar alls inte om att jag fått bilden av att de är inkompetenta i frågan. Utan att de inte låter mig ha några drömmar alls. De perverterar dem, snor dem ifrån mig, parodiserar dem, och tar dem för urskäkt att atackera mig och ta ifrån mig allt annat — tvingar att mig att leva ett skådespel, för att de fått för sig att det är en dröm. Har genom mitt liv försökt att ta tråkiga vuxenbeslut, kanske mest tydligt gällande mina studier. Även de skulle tolkas som drömmar.

Min strategi nu är att gå ut benhårt med att min enda dröm är att få tillbaka pengahögen och få kontakt med mina japanska släktingar. Min enda dröm är att få min existens erkänd. Om någon alls någonsin frågar mig om jag är intresserad av något är mitt svar alltid nekande. För jag orkar inte mer, vill inte ha drömmar kastade efter mig, spelar ingen roll vad de har för hopkok, jag vill bestämma över mig själv och mitt eget liv, inte leva i fantasier. I synnerhet inte i andras fantasier, trollfantasier, eller perverterade tolkningar av mina tråkiga oentusiastiska vuxenbeslut.

One response to “Har inga drömmar jag vill leva ut, vänligen respektera

  1. Pingback: Inlägg #899 | En galen.

Kommentera

