Ställer till det för mig, och är sur och ledsen igen

Har lyckats ställa till saker för mig själv. Boken jag väntar på kommer imorgon någon gång mellan åtta och sjutton. Hemleverans. Problemet är att jag måste sticka tretton. Kan inte missa diatermin. Det är fyra timmar därimellan och jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas med att se till att den kan tas emot då. Inte kul om de känner sig tvugna att vända på basis av att de vill ha namnteckning. Nuvarande plan är att fråga mitt boendestöd om råd kring situaitonen imorgon. Möjligen ställer jag trälåda med en lapp på framför dörren när jag är borta. Kanske har paketet redan kommit innan jag måste dra, i och för sig. Vid sådana här tillfällen man skulle ha en receptionist sittande inne typ permanent.

Bestämde mig idag för att en försöka konfrontera mamma gällande prinsessandet. Var där idag. Men misslyckades. Var lite jobbigt och så innan jag gick hem och var tvungen att acceptera mitt misslyckande. Har jag hunnit få min bok imorgon innan jag drar kanske jag besöker etnografiska efter diatermin. Förväntar mig inte, men hoppas på, magi.

Med tanke på hur långt jag lyckats ta mig i min jakt på att konfrontera mamma kanske jag kan lyckas ta upp prinsessandet med någon annan. Hoppas det ska gå vägen. Kanske kan jag avdramatisera tanken på att köra över mamma också då.

Är verkligen inte överrens med mina nära kring hur livet ska levas. Mormor började prata om arbetande och jag försökte byta ämne. Mår verkligen inte bra av arbetspratande. Sedan började hon tramsa om att mina studier ‘måste leda till något’, underförstått arbetande. Jag röt ifrån och såg till att snarast möjligt dra därifrån. Känner mig genuint sårad när människor försöker ta ifrån mig min prinsessiga bakgrund sådär. Kom i bråk med pappa också senare, pratade om bilkörande och han ironiserade kring att jag inte skulle förstå poängen med sådant. Kan känna mig tämligen mobbad när de håller på sådär.

Jag är så emotionellt beroende av att ha människor i min omkring mig också. Hade nog kunnat ge upp min familj ganska snabbt om jag hamnade i en annan social kontext. Men det finns väl knappast människor som inte vill ha ihjäl mig medelst arbetshets och försök till att tvinga mig att leva något meningslöst tramsliv.

För att avsluta dagens inlägg. Är sur och ledsen sådär i allmänhet idag igen. För att jag inte är bättre på att bråka med de som står mig nära. Känner att jag inte vill förlora de sociala kontakter jag har så jag kan inte riktigt ryta ifrån så tydligt jag skulle önska.

Kommentera

