Lite om kommunikation

Ska skriva en liten kommentar innan jag tar mig i säng igen. Är lördag så jag har träffat min familj idag. Besökte i torsdags också, och idag, liksom då, glömde jag telefonen där. Gör mig egentligen inte mycket, igår dök de upp med den, kanske gör de så imorgon med, får se hur det går. Använder den faktiskt inte så mycket, men är trevlig att ha.

Mamma frågade idag om jag chattat med min lillebror. Sade att jag sagt till honom att det inte var så brottom att lämna tillbaka fånen. Kan faktiskt inte minnas när sist jag chattade. Väldigt länge sedan. Känner inga att chatta med. Delvis för att jag inte är bekväm med att kommunicera över nätet, särskilt inte med okända. Lillebror känner jag förstås, men han har inte haft fungerande chattprogram på länge. Storebror är inte särskilt intresserad.

Ett annat skäl till att jag är obekväm med chattande är det där trollet. Associationsbanor kan skapa en viss aversion. Kanske särskilt för mig, har vanan inne. Skulle i och för sig snabbt mjukna om jag hade några skäl att chatta, om det är med någon jag vet vem det är även i andra sammanhang. Vet inte om mitt lilla hov skulle önska det av mig, tror de vill ha någon kontakt med mig, men det verkar vara svårt för dem att lösa.

Det stora problemet när jag är utan fåne såhär, och utan chatt, är att det inte går att ta kontakt med mig. Kan ta ett par timmar att få tag på mig medelst mail, upp till tio medelst Twitter. Kanske skulle lättaste sättet vara att ta sig hit och plinga på. På den tid jag använde chatt hände det att jag blev påpetad av lillebror om det var något som behövde kommuniceras, nu är det normalt SMS som gäller, om det är brottom reguljärt samtal.

Kommentera

