Gråter igen

Får fortsätta skriva. Klockan är halv tre på morgonen men jag kan inte sova. Har haft väldigt svårt med det några nätter nu. Kommer inte över det där att jag blir helt och fullt ignorerad av de människor som påstår att jag är viktig för dem. Det är bara att skicka ett SMS med orden ”Du har rätt, du är prinsessa, och det betyder något”, så är vi klara sedan. Så kan jag få sova. Det är inte svårt. Varje dag, varje minut, varenda sekund, som de inte tar kontakt med mig är tillägg på den kränkning de redan gjort mig.

Förstår alls inte varför jag ska bli ignorerad. Vet inte om jag är avskydd, bortglömd, hopblandad med något troll igen. Skrämmande föreställningar far genom mitt huvud och jag kan inte jaga bort dem. Hoppades att jag kunde lyckas nå ut med det jag skrev förut, verkar inte ha fungerat. Blir fortfarande ignorerad. De vägrar följa ens de enklaste instruktioner. De som påstår sig tycka jag är viktig, de som drar igång enorma grandiosa projekt i min ära. När det verkligen gäller kan de inte ens höra av sig.

Livet som det är idag är för smärtsamt. Orkar det inte. Vet att jag är prinsessa, vet att jag har mina japanska gener. Vad som sårar mig mest idag är den eviga lögnen, att mina medmänniskor vägrar tala om för det. Varje sekund av tystnad är en del av den lögnen. Varje sekund av icke-erkännande gör situationen värre.

Hur mycket jag än gråter ut här på bloggen kommer nog ändå inget hända. Känner mig så hemskt uppgiven kring det här. Kommer väl dö för mina egna händer. Dö som en avskydd, bortglömd, förvirrad prinsessa som aldrig ens gavs chansen.

Kommentera

