Mer arbetande med att förvara mig själv

Ska skriva om mitt lilla hov, och arbetande igen. Inte för att jag tycker om det utan för att jag akut behöver bryta ned dem i frågan. Ska försöka söka ny aktivitetsersättning nu, och om jag inte lyckas bryta ned dem kommer de att göra allt de kan för att förstöra för mig. Av detta skäl är det helt centralt att jag övertygar dem om att de inte har en chans, mitt liv hänger på det.

Precis som för vändan för två år sedan försöker de övertala mig att mitt arbetsvägrande är det mest kontroversiella i hela universum. De tar kontakt med alla jag känner och hela vårdapparaten för att övertala om att göra det här svårt för mig. Något hände under senvåren förra gången och det släppte, vet fortfarande inte vad som övertygade dem om att ge upp. Men det är centralt att jag bearbetar puckoskocken själv också, kan inte förlita mig på att de går och börjar respektera mig helt plötsligt.

Metoden de använder för att övertyga mig om att arbetande är vad mitt liv är till för är att jämföra med så kallad gaslighting. De tar kontakt med alla jag känner och flera jag kan tänkas träffa och övertalar dem om att tjata om arbetande, i alla möjliga och omöjliga sammanhang. Syftet är att jag ska få en bild av att livet går åt det hållet, deterministiskt, och det är ingen vits att peta i det. Tanken är att kan de bara få mig att tänka på arbetande hela tiden, jämt, så kommer min skepsism till slut att släppa — inte för att skepsismen inte är befogad utan för att jag är manipulerad till att tänka på allt i termer av arbetande. De vill plocka bort alla andra möjligheter ur min världsbild.

Självfallet är det hela trams. Och de gör mig väldigt illa på vägen. Så länge de beter sig som en skick respektlösa svin har jag förstås inga skäl att behandla dem som något annat. Har alla skäl i världen till att göra allt som står i min makt för hålla mig borta från deras virriga skit. Och så länge jag vet att mitt arbetsvägrande är allt annat än kontroversiellt, utan under förutsättningarna tämligen självklart, så kan jag förstås också hålla ut. Vet att jag har rätt, och är beredd att kämpa för vad som är rätt och riktigt i skitstormen. Inte för att det är lätt, utan för att sanningen är större än allt bajs i världen.

Kommentera

