Inlägg #743. Kanske markerar denna dag en slags vändpunkt, kanske.

Det verkar som att en del av mina medmänniskor nu hoppas på att jag magiskt och plötsligt ska genomgå en del personlighetsförändringar. Bli mer utåtriktad och mindre skrajsen av mig. Vet inte riktigt vad som triggade att de valde att byta strategi men i och med att jag kan tänker jag försöka låta dem hållas. Däremot tror jag att de förväntar sig lite för mycket av mig.

Mormor pratade i torsdags när jag träffade henne om resande. Verkar tycka det skulle kunna vara en idé för mig att åka till Island. Mina föräldrar träffade jag idag och de pratade mer om att det skulle kunna vara intressant för mig att åka till Tokyo. De hade dessutom besökt körsbärsblomsfirandet i Kungsträdgården och hävdade att det var intressant. Låter intressant i mina öron men å andra sidan aldeles för mycket folk för att jag ska kunna trivas.

Idéerna om resande och upplevande av en del sådana kulturella grejjer är inget fel i sig, kan jag absolut vara intresserad av. Och både Island och Japan är länder jag betraktar som mindre skrämmande. Tycker mig inte ha råd och är rädd för att det inte skulle bli något bra. Har ingen att resa med heller.

Idag på lördagsfirandet pratade de arbetande igen. Mår verkligen inget bra av sådant. Samtidigt pratade de inte med mig om det, bara i min närhet. Och de pratade inte om mitt liv i termer av arbetande. Känner att det är svårt att säga till andra vad de kan prata om och inte, särskilt när de inte pratar med mig. Dessutom så är ju det där med arbetande en väldigt central del av mångas liv. Skulle gärna förbjuda dem från att ens nämna ämnet i min närhet, men känner att jag inte kan begränsa dem så. Får försöka ha överseende med saken, trots att jag inte mår något bra av det.

Har lyckats skaffa mig all hårdvara jag behöver för att spela det där fantastiska spelet jag pladdrat om en del på bloggen. Fick hem grejjerna redan i måndags men har spelat spelet istället för att blogga om det. Det är tämligen bäst. Klockan är redan halv midnatt så idag blir det inget mer spelande. Imorgon kör jag systemuppdatering, vet inte hur det skulle gå att spela och kompilera samtidigt. Spelet är ganska nedsegat redan som det är. Å andra sidan ska jag inte kompilera hela dagen.

Får se, kanske kan jag snart börja pusha seriöst för prinsessande. Bara för att låtsas att deras behandlingsexperiment fungerar.

Inlägget är klart för idag. Gurka!

Kommentera

