Lite mer om spel, och allmänt pladdrande.

Har lyckats beställa grejjerna jag behöver för spelet igen. Gjorde igår, fredag. Kommer nästa vecka någon gång, känner mig tämligen säker. Kollat upp att addressen är rätt aldeles för många gånger redan.

Blir både mer minne och nytt grafikkort. Blir riktigt spelgrafikkort nu. Ska trots allt spela på det. Kommer antagligen behöva ström direkt från nätagget, så det blir en del kopplande. Allmänt komplicerat men jag kommer få det att fungera.

Detta väntande på att få komma igång med spelandet har gett mig en chans att träna mitt tålamod. Inte för att det var dåligt innan, men har ändå kännt att det varit frustrerande i perioder. Ser verkligen fram emot det här spelet.

Tror att jag kommer sitta fast med spelande ganska länge efter att jag fått hem spelet men jag kommer nog rotera mellan ett fleratal såel faktiskt. Det här kommer att få igång vanan igen.

Känner att jag har mitt lilla hov att oroa mig för också. Skulle gissa på att de tycker att det är helt fel av mig att spela en massa spel. Titta på anime tror jag de är mer oki med men mest bara för att det är japanskaträning, och för att jag inte gör det i överdriven utsträckning. De verkar fortfarande vilja att jag ska syssla med arbetande.

Vad gäller det där med arbetande och min aktivitetsersättning. Vill verkligen inte tänka på mitt liv i termer av arbetande, men samtidigt behöver jag någon plan för framtiden. Min lösning är den att om försäkringskassan drar in aktivitetsersättningen så avslutar jag mitt liv. Genom att ha den planen redo slipper jag tänka på mitt liv i termer av arbetande. Det innebär också att jag målar in mig i ett hörn. Får jag inte fortsatt aktivitetsersättning så kommer det inte finnas någon uttänkt plan förutom just självmord, och det kan komma att bli det enda alternativ jag då upplever som realistiskt.

Försöker jag tänka på mitt liv i termer av arbetande kommer jag bara kollapsa i en hög på golvet och gråta. Så det är ingen vidare mening med det, om nu inte målet är att jag ska må så pissigt som bara möjligt. Kan tänka i sådana banor så länge det inte blir alltför konkret, har diskuterat saken på bloggen förut till exempel. Så länge jag känner mig trygg i att det inte kommer hända mig något kan jag tänka i sådana termer, men finns det minsta risk att någon faktiskt skulle förvänta sig att jag skulle realisera sådana tankar klarar jag det inte. Det får inte kännas för verkligt.

Med tanke på hur dramatiskt negativt jag reagerar på tanken på arbetande misstänker jag att jag kommit att associera arbetande med mitt lilla hov, särskit de mer olämpliga bitarna i deras agerande mot mig. Väsentligen är jag rädd för att de försöker manipulera mig till att syssla med arbetande bara så att de kan göra mig illa med deras upptåg. Och när jag börjar associera saker till dem blir jag snabbt livrädd.

I och med att jag aldrig träffat mitt lilla hov så är jag förstås inte rädd för människorna som är inblandade. Känner istället igen dem på vissa beteendemönster. Deras mystiska manipulerande, att de försöker få mig att inte upptäcka dem, det där med att de vill ställa till med spektakel som de förställer sig jag skulle tycka var ”kul” et cetera. När jag ser dessa mönster blir jag därför rädd och undvikande. Vet att de vill mig väl, de är bara inget bra på det.

Har bett dem dramatiskt ändra detta beteendemönster, visa sig klart och tydligt och överräcka mig den där hemliga pengahögen och så, och jag är tämligen övertygad om att det skulle fungera. Skulle bli lite stissig en vända, men tror inte jag skulle kollapsa och gråta av det. Skulle helt klart i veckor efteråt vakna varje morgon och fråga mig själv om jag fortfarande existerar eller om jag hamnat i ett parallellt universum, men det är en annan fråga.

Gurka!

Kommentera

