Krångel, krångel, krångel och allmänt jobbigt.

Känner mig väldigt krånglig och bråkig idag. Även om en del saker löst sig. Handlar om mina hårdvaruppdateringar. Allt verkar gå fel.

Beställde på skärtorsdagen RAM för att kunna få ett spel att fungera. Lyckades få in fel address så paketet har nu lyckats studsa tillbaka till avsändaren och jag har blivit informerad om att de skickar tillbaka pengarna idag. De har trevlig support på Komplett varefal. Beställd grefikkort i förrgår, då från Webbhallen, och blev igår informerad att de låter varan utgå. Den fanns inte i lager och jag gissar att de kommunicerade med leverantör och de inte heller hade den. Fick det mailet kvart över midnatt netten till idag och det andra kortet jag beställde var närmast identiskt så inte omöjligt att de gör samma med det.

De där korten är billigare än riktigt spelkort. Därav valet. Har krav om dubbla DVI-portar också, så beställer lite ovanligare kort. Om den nya beställningen inte heller finns kanske jag beställer ett dyrare kort avsett för spel alternativt ser om jag kan köpa även grafikkort från Komplett. Får be dem skicka med paket istället för brev bara den här gången. Föredrar att köpa på Webbhallen för då finns det upphämtningsställe i Stockholm. De säljer dock inte minnen som passar i min dator.

Tror att det hela kommer lösa sig och jag kommer få använda mitt spel. Även om allt inte riktigt går som önskat på vägen bara.

Igår skulle jag varit på diatermi. Missade tiden på grund av tågkrångel. Problem på Södra igen. Då visste jag ändå att det brunnit i kablarna där men stod inget när jag kollade på deras hemsida. När jag kom ned till station roppade de om halvtimmestrafik och ersättningsbussar. Tycker inte om buss men körde på, lugnade mig själv lite, var ungefär tjugofem minuter sen till en halvtimmestid. Fanns inte en chans att vi skulle hinna göra något ändå.

Lika jobbigt för alla andra, och för SL, som det var för mig, så jag kommer inte klaga på något annat än att kablarna väl kan lägga av med att brinna i tid och otid. De håller på att bygga om en massa så jag gissar att problemet därmed är på övergående. Vet inte när nya grejjerna öppnar i och för sig. Men ändå.

Kommentera

