Svårigheter med att få Cities: Skylines att fungera.

Tänker nu skriva av mig lite frustration vad gäller mina försök att få mitt nya fina spel Cities Skylines att fungera. Bestämde mig idag för att starta spelet det första jag gjorde på morgonen för att undvika att alla program skulle läckt en skvätt minne så att det gick att starta ordentligt. Idén var bra och saker flöt. Så det där med att köpa mer minne var en bra idé. Men det har kommit en ny version av spelet och det försöket uppdatera sig själv, aoutuppdateringen fungerar inte av någon anledning och spelet kraschar konsekvent tio sekunder efter uppstart. Och på köpet utan felmeddelande, kör jag Steam i terminal säger den bara ”Game removed: AppID 255710 ”Cities: Skylines”, ProcID 8025”.

Försöker i Steams browser leta rätt på länk för att uppdatera spelet därifrån. Eller rent av avinstallera så att jag kan installera igen. Något sådant verkar inte finnas. Och det fattar jag inte alls, hur kan man komma på tanken att inte ha enkla och tydliga instruktioner för avinstallering?

Vad gäller mina nya fina minnen har de fortfarande inte anlänt. Är orolig för mina nya stickor, vill inte att något illa ska hända dem på vägen. Har försökt ta kontakt med postens support angående att jag inte får några rapporter om vad som händer med dem men får inget svar. Kan tycka att de är långsamma, de skickades i söndags och har ännu inte kommit runt. Men måste erkänna att de är inom den planerade farten på tre till fem vardagar, har gått fyra. Börjar bråka med dem seriöst framåt mitten av nästa vecka.

Kör Gentoo också, vilket det formellt inte finns support för vad gäller mitt fina nya spel. Väsentligen innebär det att om jag skulle be om hjälp från utvecklarna så kan de be mig infektera min dator med något hemskt skräp till operativsystem. Så som Ubuntu. Det är förstås inte något alternativ.

Gurka.

Kommentera

