Tror mig bli frisk igen.

Är fortfarande inte frisk. Känner mig ganska bra men höger mäsborre är inte helt tillbaka funktionellt. Är på den sidan min bihåleinflammation sitter. Var precis och snöt mig. Näsan låter konstigt ibland som den inte gör vid vanliga förkylningar. Tror nog att jag kan vara frisk på riktigt snart, har tyckt mig vara frisk i omgångar men jag har nog varit mer eller mindre sjuk hela februari. Blödde lite näsblod imorse, men inte alls som tidigare dagar.

Bestämt att jag är tillräckligt frisk för att ta emot boendestöd och besöka personligt ombud imorgon. Men gör nog inget annat. På lördagar kommer jag nog köra på som vanligt oavsett hur sjuk jag är, vill inte missa japanskalektionerna. Också så att de där lördagsfirandena är väldigt viktiga för mig, så tänjer lite på gränsen vad gäller sjuklighet med de också.

Lyckats komma igång och titta på anime igen. Är glad över det, får se vartåt det går. Nya Sailor Moon lyckades få mig att återuppväcka den där gamla vanan. Sedan kanske det är så att jag haft det jobbigt, vet inte riktigt, men vet att under perioder jag varit deprimmerad har det blivit väldigt mycket anime. Känner inte riktigt att situationen gått så mycket utför bara, även om förstås sjukan, arbetshetsandet, och bara att det är så mycket, inte varit helt lätt för mig.

Mitt bloggande senaste dagarna har mest handlat om att tjata på mitt lilla hov. Tror inte det är någon större vits att fortsätta för närvarande. De verkar sitta på långmöte. Ska väl klura ut hur de ska göra mig illa nästa gång. De lyckas ta sig lite närmare mig varje gång, med resultatet att de misslyckas senare i processen, och mer dramatiskt för varje gång. Vill inte behöva gråta över deras tramsande igen, men jag vet ju att det kommer. Samtidigt skulle jag inte få ut något av att ge upp prinsessandet och allt det där, ge upp något som är viktigt för mig för väsentligen ingenting alls, kan inte göra så.

Kommentera

