Gurka #721

Blöder en massa näsblod idag. Mest för att jag fortsätter snyta mig trots att jag precis slutat blöda. Mitt öga är mycket bättre nu, ser inte dimmigt längre och det röda drar sig tillbaka.

Måste försöka klura ut vad mitt lilla hov vill nu. Tror de försöker hitta en partner åt mig, som jag efterfrågat, men jag har vissa förväntningar och det finns inte så många intresserade att välja mellan. Och så tycker de plötsligt att det skulle vara väldigt praktiskt om jag kunde acceptera en homosexuell relation. Jag är bi, så jag tycker de kan köra på med den idén; hade i första hand tänkt att försöka få tag på en pojkvän, men det är alls inget krav, var mest av praktiska skäl. Har de en intresserad tjej behöver de alls inte hålla tillbaka henne, för min del får hon flörta fritt. Tänker inte spela man för henne bara. Vill också känna att jag kan få behålla mina prinsesstitlar också, men om de inte riskeras och min könsidentitet respekteras är det inget problem alls.

Har säkert lyckats allienera alla prinsar genom feminism och dåliga japanskakunskaper, eller något liknande, kanske lite genom min överkänslighet för allt också. Men så sitter en prinsessa och vill kapa hela proocessen för att vinna mitt hjärta. Jag kan ta det, kan gissa vem det är men vill som vanligt inte uttala mig för säkert. Är tämligen imponerad av hennes envishet, oviljan att ge upp vad hon finner viktigt. Vet inte om det är hovet som håller henne tillbaka eller om hon bara inte vågar närma sig. Kan se en risk för ångest och dylikt om hon attackerar mig och jag omedelbart förstår vem det är, tror inte den är särskilt stor, men jag kan nog som vanligt försvinna lite om hon tar upp fel ämnen.

Kan känna att en sak är lite speciell. Under min uppväxt var det ett antal figurer som skrämde mig, men de vara alla män. De kvinnliga figurerna från den japanska sidan har jag inget alls emot. Ingen av dem jag hört något om. Att det är så väldigt dramatiskt könskodat tolkar jag som en konsekvens av djupt rotad sexism. Kände att jag kunde vara okej med en prins som kommer från en sådan kultur trots det. Men det är klart, det problemet är ur världen om jag kan fastna för en prinsessa istället.

Får säga gurka också en gång, ska ta mig i säng nu. Gurka!

Kommentera

