Inlägg #720

Kom att tänka på en sak, lite sådär i allmänhet bara. Gällande det där arbetshetsprojektet. Har fått en bild av att mitt lilla hov vill väcka entusiasm hos mig. Förstår att de inte riktigt väntade sig ångest och tårar, men jag funderar plötsligt på huruvida de förväntade sig att jag skulle bli entusiastisk över projekt arbetshetsande. Tanken att faktiskt bli det ter sig för mig absurd, vet att de gjorde en felbedömning, men det skulle vara intressant att förstå vad för felbedömning, hur de tänkte. Och om de väntade sig entusiasm, skulle jag vilja förstå exakt vad de väntade sig att jag skulle entusiasmeras av.

Som så ofta när jag diskuterar mitt lilla hov så hänger den där hopblandningen mellan mig och trollet i luften. Så gällande projekt arbetshetsande blir det också naturligt så att jag frågar mig om projektet inte egentligen var planerat för trollet i fråga. De drog igång projektet första gången i början av februari ifjol, innan trolltramset var utrett. Så jag frågar mig varför de försökte upprepa ett projekt de redan visste misslyackats, och därmed antagligen skulle möta samma öde igen. Varför släppte de synen på mig som en jag, tog upp gamla planer? Kändes de för välgjorda för att kasseras? Hade de bränt för mycket pengar och ville komma undan mina krav på tillbakabetalning genom att försöka anpassa projektet?

Känner mig mest konfunderad gällande de har sakerna, så mina spekulationer behöver inte tas allt för allvarligt. Men jag känner mig allmänt osäker med en så oförutsägbar institution under mig.

En plan jag funderade på gällande arbetshetsprojektet förra året var att ringa det där samtalet. Inte egentligen för att söka ett jobb jag vilket som inte byrdde mig om, utan för att frsöka vaska fram lite information, försöka få ett grepp om vad som hände.

En annan sak jag för skojs skulle kan kommetnera. För någon månad sedan här på bloggen tog jag gentoo-mailinglistan som exempel på en miljö som antagligen skulle vara ovänlig för kvinnor. Efter det så dök det upp ett par kvinnonamn, sedan försvann de igen och nu är den manliga majoriteten är aggresivare mot varandra än de varit på länge. Skrev som jag gjorde till att börja med av två skäl, exemplifiering, och att testa och se om mitt lilla hov finns därute och lyssnar på mig. Får be om ursäkt för mitt smått manipulativa agerande.

Kommentera

