Gurka #719

Kan avslöja den fantastiska nyheten att jag antagligen ådragit mig en bihåleinflammation. Fick läsa runt lite på nätet, men det verkar som att det är så jag ska tyda att det kommer snor ur tårkanalen. Höger öga är hemskt rödsprängt och synen på det är smått nedsatt. Tycker egentligen inte det gör något vidare ont, men jag har lite skev smärtuppfattning. Min sjukdomsmätare är också trasig, så jag vet aldrig säkert om jag ska se mig som sjuk eller inte, men det här får jag nog se som tillräckligt för att det ska vara på riktigt tror jag.

Tittar som vanligt på en massa youtubeklipp och jag har faktiskt inte dissat Google på ett tag nu. Mest för att mina reklamblockeringsmetoder fungerar som önskat. Men youtubes rekommendationer finns fortfarande, och jag kan attackera dem lite över hur hemska de är. Klickade på en video som youtube rekommenderade och omedelbart hörde jag en amerikan som, svärandes som en borstbindare, spydde galla över feminismen. Så jag vill bara fråga youtube, varför, varför tror de att jag vill sitta i en timme och lyssna på någon vars hela selling point är att han hatar mig över allt annat? Är det något om att det väcker reaktioner? Men det gör ju inte det, jag är inte intresserad av ‘engagement’, alls.

Ärligt tror jag att det som vanligt är så att youtubes algoritmer inte fungerar något vidare. Utan de har fått för sig att jag är ett nättroll som hatar allt och alla, en manlig innesittare som känner sig sviken av världen av världen utanför, och särskilt av kvinnorna som inte står på kö för att knulla. Vet precis varifrån algoritmens fantasier kommer, och mitt lilla hov är antagligen inte inblandade. Utan jag tittar på mycket Japanrelaterat, mycket teknik- och vetenskaprelaterat, har tid med youtube alla tider på dygnet och särskilt de mörka. Passar väldigt bra in på profilen fundamenatalistisk ateist utan liv utanför nätet.

Hävdade att hovet inte var inblandade i att skicka upp de där hemska youtuberekommendationerna. Möjligen inte riktigt sant. Misstänker att det kan vara så att de skapade den där hemska subkulturen. Och det med syfte att ge mig ett sammanhang där jag inte kände mig annorlunda. Problemet är då förstås bara att deras bild av mig på den tiden byggde på en sammanblandning mellan mig och ett visst hatiskt nättroll. Har därigenom ett visst intresse av att studera den här hemska seglivade subkulturen, därför att den säger mig något om mitt lilla hov, deras förmågor, deras tillbakalutade förhållande till hat, och sådant — och den säger något om trollet och vad för människor jag kan förvänta mig springa in i när jag väl får kontakt med dem.

Kan prata lite om gårdagen också. Trivs med min familj och det var i stort ett bra lördagsfirande. Däremot får gårdagen, till skillnad från förra lördagen, inga prinsesspoäng. Är glad för prinsesspoängen när jag får dem, men spelar egentligen för mig inget större roll varifrån de kommer; kan nästan tycka mig ha hittat prinsesspoäng idag.

Har nu hunnit blöda näsblod också, tror att jag får gå så långt som att ställa in diatermin imorgon. För sjuk, och sjukan hade jag bestämt var på riktigt.

Skrev en kommentar i slutet av förra inlägget. Ska be mitt lilla hov att inte övertolka något, ville bara mana till försiktighet och önska att beslut som tas för en gångs skull tillåts vara verklighetsförankrade.

Kommentera

