Blev lite skrämd av det där igår.

Har mikrat upp teet som blev kvar igår. Bestämde mig för att dricka upp det det sista jag gjorde innan jag lade mig, men teet möttes av maginnehåll halvvägs ned. De flesta dagar ägnar jag åt att läsa intressanta saker jag hittat på nätet. Har förbjudit mig från det idag. Blev skrämd av vad som hände igår, vill inte läsa slut på mig. Vet inte riktigt vad jag ska göra bara, brukar ägna mina dagar åt att studera intressanta grejjer. Fastnar i och försvinner i. Nu har jag förbjudit mig från att göra vad jag finner kul och meningsfullt, för att jag är rädd att jag pressar mig för hårt.

Har länge haft bilden att bara jag kämpar lite hårdare kommer allt bli bra. Att jag sitter hemma med en dator hela dagarna innebär att jag har all information jag någonsin kan behöva framför mig. Har nog alltid kännt mig obekväm med att inte veta allt, så jag har ägnat dagarna åt att plugga in allt som finns att veta. I och med att jag setat hemma som jag gjort har jag också kännt att jag kanske inte är särskilt kapabel, därav bilden av att jag behöver kämpa lite hårdare så fungerar saker sedan. Har försökt fylla i varje ledig stund med lite studier av något, varvar ned med pianoklinkande och lite youtubeklipp. Och då youtubeklipp som alltså är vetenskapliga föreläsningar eller liknande.

Verkligen aldrig haft bilden av mig som en som överanstränger sig tills jag mår dåligt. Igår fortsatte jag läsa trots att jag kände att det började bli för mycket delvis för att jag ville få uppleva att bli hungrig av att tänka igen. Främst läste jag förstås för att studien var intressant.

Ska nu försöka duscha, äta frukost, och ta en promenad. Får se vad som blir av sedan.

Kommentera

