Fortfarande sur och ledsen

Är fortfarande sur och ledsen över det där samtalet från försäkringskassan i måndags. Får besök av boendestöd imorgon och kanske kan lyckas prata av mig. Lyckas jag kanske jag tänka på något annat sedan.

Sade till handläggaren att får jag avslag på min ansökan om att förnya aktivitetsersättningen tar jag livet av mig. Han blev lite stissig av det. Förra gången, för två år sedan, fokuserade jag på att köpta tid. Litar inte gärna på människor, särskilt inte sådana jag inte känner väl, så jag skulle bara övertyga honom att det är okej att jag överlver två år till. Motivationen som fördes in i jornalen sket jag fullständigt i, diskuterade min situation tills dess han gick med på att sätta den där kråkan. Därefter behövde han inte veta mer.

Situationen iår är i stort samma som för två år sedan. Behöver en kråka av en läkare, och en av en handläggare på försäkringskassan. Få okejat att jag får leva två år till. Våren kommer de ägna åt att försöka stressa ihjäl mig, samma varje gång. De gjorde det förra våren också, bara för att, trots att det var över ett år tills tiden gick ut då.

Förstår inte riktigt grejjen. Har kämpat i år med att försöka få till ett rimligt fungerande liv. Kan idag lägga tid och energi på saker som är viktiga för mig. Kan ha lyckliga och sorgsna stunder. Saker kan fungera. Och det jag får för denna kamp, för att jag lyckats bygga upp mitt liv, är att mina medmänniskor med försäkringskassan i spetsen, försöker ha ihjäl mig.

Tycker mig inte ha några skäl att ta den här skiten. Får som vanligt stålsätta mig tills dess jag har beslutet i handen. Men får jag avslag så tar jag livet av mig, det är inte en fråga om saken.

Kommentera

