Gurka! #710

Ska nog försöka skriva något igen. Tror inte det blir något nytt idag.

Vill som vanligt prata med mitt lilla hov igen. De verkar ha tagit mitt surande kring arbetande gansak bra faktiskt. Kan förstås inte veta säkert, men tror det. Det jag vill prata om är just den här ovissheten, den är frustrerande för mig. Mitt lilla hov har ingen kanal att prata direkt med mig, mina japanska släktingar pratar inte direkt med mig, så jag får gissa och spekulera kring vad de vill. Kan inte veta om de missförstår något jag säger eller skriver, för att de aldrig avslöjar hur de ser på mig. Blir på många sätt väldigt märkligt.

Vad de verkar vilja nu är att jag ska tänka lite mer på att få det städat här hemma. Mina japanskastudier uppmuntras också. De arbetar en del med att få en bild av hur mycket japanska jag redan kan. Är omöjligt för mig att bedöma själv förstås, men jag har talat om vad jag har för uppfattning om saken. I och med att jag är betydligt bättre på hör- och läsförståelse än på att prata och skriva kan jag också enkelt dölja hur mycket och vad jag kan. I viss mån gör jag så, tycker om att skapa en mystisk aura omkring mig.

Här på bloggen skriver jag vanligen ganska utlämnande, mest av behov. Blir en massa problem om mitt lilla hov inte har viss koll på vad jag tänker och tycker.

Kan ta upp en sådan där sak jag retar mig på. Som följd av att mitt lilla hov vägrar prata med mig vet jag inte om de gett upp idén om arbetshetsande permanent eller tillfälligt, eller om de rent av bara bytt taktik. Jag kan inte veta, de informerar mig inte. Och de är inte bara lite mysteriska av sig, de försöker ibland övertala mig om att de alls inte finns. Känns väldigt överdrivet. Har svårt att tänka mig att de inte vill ha kontakt med mig, men de vågar inte, är rädda att jag inte ska ta det något bra.

Får sluta skriva för nu. En dag imorgon också. Gurka!

Kommentera

