Lite allmänt, skurat badrummet, gurka!

Fick idag ett besök på ett inlägg från i december om arbetande. Innan senaste sessionen av arbetshetsande. Får mig att fundera på om det på något vänster triggade arbetshetsandet. Känns märkligt att det skulle gjort, fanns liksom inget skäl för det. Beskriver där bara att jag reagerar väldigt negativt när människor talar om mitt liv i termer av arbetande. Det är en i första hand känslomässig reaktion som absolut kan vara överdriven. Men mina känslor är mina känslor och jag måste ta hand om dem. Menar, vill inte riskera dem, skulle göra mig till lite av en zombie. Avtrubbad är inte mitt idealtillstånd.

Annars kan jag nog diskutera att jag äntligen kom igång och städade badrummet idag. Fick en del skrapsår på fingrarna. Kände mig tvungen att rensa vattenlåset under handfatet, flödet gick inte som det ska. Var alldeles fullt med mysko svart gegga. Fick montera ur rör och grejjer. Det där som orsakade mina skrapsår. Hade tänkt att jag skulle skura i samband med att jag färgade håret, men har nu skjutit upp hårfärgningen nästan en månad mer än planerat så skurandet blev akut. Färgen ligger hemma men kommer mig inte för.

Kommer eventuellt åka med mina boendestöd för att äta sushi på torsdag. Får se. Skulle vara trevligt att se det där stället de pratat en del om. Vill veta om det är så bra som de verkar tycka.

Nu ska jag nog se till att ta mig i säng. Gurka!

Kommentera

