Lite allmänt småpladder.

Jag är jätteförkyld, och varit i några dagar. Vägrade erkänna saken bara. Var på japanskakurs igår, första för terminen, ville inte missa, så jag var låtsasfrisk. Besökte mamma och pappa på kävllen sådär som jag brukar på lördagar. Blev informerad om att jag var förskyld.

Förstår inte riktigt det där med att jag är förkyld. Känner att det är väldigt ofta numera. Senaste två åren eller så. Vet inte riktigt varifrån det kommer. Kommer inte ihåg det på samma sätt från min uppväxt så jag tror inte det är så att det är för att jag är mindre isolerad.

Har inte haft några besök på bloggen alls denna helg. Vet inte varför. Har annars haft ganska mycket besök sista tiden. Gissar på att det bara är slumpen. Sådant händer ibland. Kan förstås också vara så att mitt lilla hov sitter och funderar på hur de ska göra mig illa nästa gång. Tror verkligen inte alls på deras förmågor längre.

Har gjort en systemuppdatering idag. Blivit lite mer komplicerat än vanligt men det har fungerat. Har ett par paket som inte vill kompilera som de ska. De fungerar tills vidare, men håller det i sig kommer jag behöva göra något åt det hela. Jobbigaste biten nu är att libreoffice inte kompilerar som den ska, nästa vecka får jag börja experimentera med att ändra flaggorna. Tidsödande med ett så stort paket bara.

En udda inställning jag alltid haft är att jag alltid vill maximera diversitet i alla möjliga sammanhang. Har de senaste dagarna tänkt ganska mycket på min vilja att göra det vad gäller saker jag äter. Ska vara så många olika arter som möjligt som ramlar ned i min mage. Samma inställning har jag vad gäller vilka program jag använder på datorn. Desto fler desto bättre. Och så olika som möjligt. Så här på en söndag, med systemuppdatering, kan det bli många. Ska inte ens svara på hur mycket olika saker jag kört idag, men mycket.

Ska väl erkänna att som vanligt är det jag helst vill skriva om mitt lilla hov. Och som vanligt är det för att repetera att jag tycker de borde kunna göra saker bättre. Känns så tjatigt bara. Vet inte om det hjälper, men kan hoppas. Förstår inte vad det är de tror om mig som får dem att göra som de gör. Lite svårt för mig att säga hur de tänkt fel om jag inte vet hur de tänkt. Kan säga vad jag tycker och tänker, och gör ofta, men jag blir sällan lyssnad på.

Vad gäller mitt lilla hovs projekt att försöka få mig att söka jobb — jag är väldigt rädd för att det ska vara en manöver för att försöka bli av med mig. Att de känner att de inte kan överge mig förrän de vet att jag klarar mig utan dem. Vill inte bli övergiven så jag stålsätter mig så gått jag kan. Ett annat viktigt skäl till att jag är försiktigt med att ta kontakt med okända är att jag är van vid att människor gör mig illa. Inte avsiktligen, men ändå. Och att de som har den mest ihärdiga ovanan att göra mig illa vägrar erkänna att de någonsin gjort något fel är för mig ett väldigt starkt skäl i sig att hålla mig undan.

Är färdig för idag nu. Ska ge mig på att försöka sova. Misstänker att snorandet kommer hålla mig vaken. Gurka!

Kommentera

