Inlägg #700! (mer av samma, men kul tal)

Ska försöka gå igenom vad som hänt, och som gjort mig så sur och ledsen. Tror jag förstått situationen rätt, kommer inte få det bekräftat men kan åtminstone ge mina medmänniskor en chans att försöka.

För ganska precis ett år sedan hade mitt lilla hov planerat en smärre tillställning som skulle vara ett par månader. Tanken var att efter jag kom hem från operationen skulle de övertyga mig att söka jobb. Det skulle vara ett enkelt samtal, till ett förbestämt företag, och arbetet var redan bestämt exakt vad det skulle handla om. Skulle delta i något projekt. Ett par månader senare skulle det avslutas med att jag besökte ett museum i Stockholm. På vägen därifrån skulle de göra en liten uppvisning med helikoptrar och jag skulle få åka båt genom centrala stan. Avslutning med betydande festligheter och att de avslöjar vad hela grejjen handlat om.

Detta är vad jag kallar helikopterprojektet. Det jag blev mordisk över och önskade göra slut på arrangörerna.

Efter nyår till i år började de om från början. Försöker övertala mig om att söka jobb, samma företag, antagligen samma tjänst, igen. Det jag var mest sur på efter helipkopterprojektet var inte att de dragit igång ett projekt som gick fel, sådant händer. Det värsta var att de vägrade ta till sig att det de gjort var fel. Om jag besöker det där museet om någon månad så har jag helikoptrar surrandes kring huvudet igen.

Som det är nu gömmer de sig och låtsas att de inte existerar. Jag har en liten blogg jag skriver åt dem, informerar dem om att jag är sur på dem, och så. Men de är helt övertygade om att jag inte upptäckt deras existens ändå. Så hela situationen är genommärklig.

Min inställnig är att de inte har någon auktoritet över mitt liv alls. De är personligen ansvariga för allt de gör. Slösar de på min hemliga pengahög, eller bara undanhåller pengarna från mig, innebär det att de är skyldiga mig de pengarna. Gör de mig illa, om så medelst helikopterjakt, är de personligen ansvariga att göra rätt för sig. Jag viker inte en millimeter på det här. Betraktar de mig som en bångstyrig oupffostrad unge så tar jag det som en kränkning.

Har sagt förut, och håller fast vid, att erkänner de att vad de gjort var olämpligt och ger tillbaka mig pengarna släpper jag det här. Inte mer komplicerat.

Misstänker att en kommentar jag gjorde någon gång i våras (snart ett år sedan), om att jag är oki med att de skapar en bubbla runt mig, tolkades som att de kan göra hur som helst. Vad jag menade är inte att jag ger de någon form av auktoritet över mig, utan att de får hålla koll på säkerheten omrking mig, eller till och med skapa en lite japaniserad miljö omkring mig. Och alltså inte att de får kontrollera mitt liv.

Kommentera

