Gurka #689

Känner lite det är dags att skriva en kommentar igen. Var ett litet tag sedan sist. Ska träffa läkare imorgon. Tror det kommer bli bra. Vet inte riktigt vad vi kommer diskutera. Får se, var länge sedan jag träffade henne nu, snart ett år. Blir nog bara lite småprat, innan jag tar mig hem igen.

Känner egentligen att mitt liv sådär i allmänhet går ganska sakta. Lite därför det inte blir så mycket skrivande av. Har inte så mycket att skriva om. Försöker hålla igång lite grann. Mest för att hålla vanan igång. Borde kunna försöka komma igång med lite TV-spel eller liknande igen, så jag får något att kommentera.

Har förstås mitt lilla hov att sura på, det går ju alltid. Lite mitt ansvar faktiskt, att vara jobbig, annars kanske de ställer till med något igen. Tror de arbetar på ganska ordentligt just nu, men jag väljer ändå att ligga lågt. Vet inte om jag kommer uppskatta deras idéer, men å andra sidan kan jag inte riktigt hänga över dem heller, vill ha dem lösspringande.

Har fått en liten, rent av marginell, inkomsthöjning för i år. Bättre än inget, eller som förra året, sänkning. Hyran har jag inte sett än, tror inte det är någon förändring alls, känner lite att jag vill reda ut ett par saker med kommunen gällande det där.

Har fakturan från japanskakursen. Får se om läraren upptäcker att jag smygstuderar mellan kurserna. Lite gör hon förstås det, men jag tror jag är ganska bra på att hemlighålla omfattningen av det. Är ganska kul. Tror inte jag kommer bli magiskt uppgraderad till en annan nivå någon gång snart, försöker plugga saker jag inte tror kommer dyka upp i kursen. Har sett att det dykt upp möjligheter att studera japanska i Södertälje också, billigare och närmare. Har kommit lite längre än de kurserna bara, ska försöka hålla koll på hur det går där, kanske byter senare.

Försöker bearbeta mitt lilla hov till att tycka det är viktigt att omlokalisera mig till Japan snarast. Är ingen vits att jag åker dit och turistar eller så, skulle inte ha någon aning om vad jag skulle göra. Min rädsla för människor och allt det där skulle bara få mig att sitta instirrandes i en vägg och längtandes hem. Hela poängen är att träffa mina japanska släktingar och känna mig välkommen och så, kanske till och med etablera mig, men för det behöver jag mitt lilla hovs stöd. Skulle jag åka till Japan idag skulle jag inte få det minsta stöd till det här, de skulle försöka sitt bästa för att se till att jag inte ens märkte av deras existens. Eller i värsta fall skrämma livet ur mig.

Egentligen ganska mycket med mitt lilla hovs arbete jag känner mig ganska missnöjd med. Tycker inte om att de försöker gömma sig för mig. Vet att de sätter viss stolthet i att jag inte ska ‘behöva’ se dem, men jag skulle ärligt känna mig mycket bekvämare med om de bara pratade med mig och var beredda att diskutera saker öppet. Är inte bekväm med att det sitter människor och spionerar på mig. Förstår alls inte hur de fick för sig att detta spionerande skulle vara en bra idé. Att de gör det när de har anledning att tro att jag skulle kunna triggas negativt av att prata med dem får jag väl ha viss respekt för, men dessförinnan, finner det bara märkligt.

Känner att mitt lilla hovs spekulationer kring vad jag är för någon är ett stort orosmoment för mig, det är sådan där sak jag sitter och ältar kring. Är hela tiden rädd för att de ska komma på nya dumheter och förstöra för mig, eller sprida märkliga rykten. Av det skälet skulle jag verkligen vilja att de vågade närma sig mig lite, vill ha lite transparens, så att jag skulle kunna få tänka på andra saker istället. Bara ha någon som kan lugna mig lite när mina nerver springer iväg.

Blev ganska långt, får se mig som klar för idag. Gurka!

Kommentera

