Inlägg #680. Lite paraply.

Klockan drar iväg lite. Men tänker skriva lite ändå. Som vanligt. Kanske inte borde skriva en sådan här innehållslös kommentar högst i inlägget. Skriver som vanligt som jag tänker, utan filter.

För några veckor sedan, kanske mer, kom min lillebror med en kommentar. Det var på väg hem efter ett lördagsfirande. Han följer med ibland. Lät som han ville kolla med mig vad jag tyckte om en paraplydesign. Rött med något hängande från kanten på det, om jag greppat saken rätt, rött var det i varje fall.

Mitt Japannördande gör förstås att jag ser bilder på intensivt röda paraplyer ganska regelbundet, har därför kommit att tänka på den där kommentaren ibland. Tycker, till skillnad från min lillebror, mycket om paraplyer. Både praktiskt och estetiskt.

Är lite småtokigt både i färgstarkt och i plåtter. Så den där paraplydesignen lät verkligen vettig i mina öron. Är dessutom tillräckligt Japannördig för att tycka om försiktiga men tydliga referenser åt det hållet. Tycker ofta överdrivna referenser, åt något håll, inte känns så väldigt smakfullt i vardagliga sammanhang. Föredrar försiktigt men tydligt, det uppenbara och uppmärksamhetsdragande är mer intressant när referensen är det primära, och personen som släpar på den sekundär.

Kommentera

