Lite smått, vardagsinlägg om jag idag

Bestämmer mig för att skriva ett inlägg innan jag tar mig i säng. Har planerat hela dagen att skriva ett inlägg men det har bara inte blivit av.

Har varit en gansak produktiv dag. Badat, färgat håret, rensat golvbrunnen, skurat badrummet. Typ så. Och har haft en kometlandning att följa, gjort Twitterflödet intensivt, följde den på xkcd också. Fått en ny e-postaddress av storebror. Den fungerar och ska väl se till att gmail-kontot börjar dumpa sitt innehåll ditåt.

Så, jag är nöjd med min dag. Känner lite att det att jag kunde ge upp sista förbanden efter operationen i måndags bidragit. Känner mig friare, känns lättare att göra saker. Kanske har det bidragit att jag inte har japanskan längre, mindre stressigt med färre aktiviteter att tänka på.

Imorgon har jag lite inplanerat. Får matleverans från Årstiderna. Träffar boendestöd och sedan personligt ombud. Går eventuellt och hälsar på farmor och farfar sedan, var länge sedan. Mormor är inte hemma.

Har lagt märke till, på lördagar när jag träffar min familj, att jag gör som jag blir ombedd numera. Gått så långt att när pappa vill ha hjälp med något är det mig han frågar. Antagligen lite av en konsekvens av att jag mår bättre i stort, lättare att vara till hjälp när humöret är någorlunda bra. Trivs bra med att känna mig hjälpsam, så det är verkligen inte min mening att klaga på situationen, bara en observation kring hur jag förändrats.

Kommentera

