Lite tomt i planeringen

För ett par månader sedan, innan jag började denna termins japanskakurs, skrev jag att jag skulle ha den mest hektiska tid på länge. Så har det varit, både operation och japanska har tagit tid och energi av mig. Nu är japanskan slut. Operationen är gjord med avslutande återbesök om en månad. Nu har jag den minst inbokade tiden jag haft sedan sommaren 2011 framför mig. Tror visserliggen att jag ska få kallelser till ytterliggare två läkarbesök som ska komma före årsskiftet. Och sedan blir det jul, nyår, och min födelsedag som vanligt. Men nu, november ut och början av december, blir nog ganska tomt.

Om någon vill krångla med mig, sätta fart på nya små bitar som ska hända i mitt liv, är nu och en månad frammåt en bra tid. Kommer inte själv dra igång med några betydande nya projekt förrän jag ska börja bråka med psykiatrin och försäkringskassan igen nästa år. Tror det blir typ i februari jag kommer börja försöka få ut nya sjukintyg till försäkringskassan. Ungefär samtidigt som nästa termin japanska börjar. Ska då också balansera upp ekonomin igen efter förändringarna vid årsskiftet. Vet inte hur stora inkomster jag kommer ha då och blir det sänkningar i år igen kan det få konsekvenser för mig. Bråkandet med försäkringskassan är alltid intensivt dränerande.

Så verkligen, jag menar det, vill någon peta på mig, gör så kommande veckorna; vänta inte.

Hoppas förstås själv på höjt bostadstillägg, höjt grundavdrag, möjligen till och att aktivitetsersättning i sig höjs. Sänkt hyra får jag, var en fantastisk nyhet, men kommer nog bara hålla tills hyresförhandlingarna i vår. Det att jag fick hyressänkning, och sosseregering med möjliga inkomsthöjningar åt mig, är vad som gjort att jag bestämt att jag inte behöver flytta. Kanske tar upp de funderingarna igen till sommaren, beroende på hur det går med hyresförhandlingarna. Tänker inte engagera mig i att läsa regeringens budgetförslag innan voteringen, det kan fortfarande fällas. Försäkringskassans deflationsberäkningar är nog inte genomförda än.

Och det är okej även om ingen vill peta på mig. Ska nog kunna hitta sätt att underhålla mig på.

Kommentera

