Gurka #638

Fick ett besök på ett gammalt inlägg om paranötter idag. Tog det som ett skäl att läsa det. Såg att stavat ”hettar upp” some ”hetter upp”, brukar när jag skriver hinna korra det felet. Brukar försöka vara noga med en del fel, särskilt sammanblandning mellan ‘a’ och ‘e’, mellan infinitiv och presens, och särskrivningar. Lyckas inte alltid. Har kunnat bokstäverna i tjugo år, förstår inte varför jag fortfarande ska blanda ihop dessa två.

Tänker skriva ett par lite spekulativa saker här. Vet inte om mitt hov varit inblandat så tänker inte peka ut dem direkt, men det kan vara så att om de varit inblandade så kan de tänkas ha användning av lite förklarande.

Den första är att det för ett par dagar sedan dök upp en länk till ett Youtubeklipp med prinsessor i mitt Twitterflöde. Valde att inte klicka på det. Inte för att jag har något emot prinsessande eller så men är lite surig på Google över deras anonsidéer. Har trappat ned mitt Youtubeanvändet till nästan normala nivåer på grund av det. Sedan, trots mitt tycke för japansk kultur och prinsessande har jag inget till övers för att titta på människor, särskilt inte människor som prydnader. Finner det helt enkelt varken intressant eller givande.

Att observera människor som agerar naturligt kan vara intressant, men det är lite en annan sak. Likaså är jag tämligen social när det vill sig och jag har inget emot att umgås med människor. Men vill jag titta på något vackert föredrar jag växter eller arkitektur, och kan tycka människor oavsett utseende mest bara förplåttrar.

Andra saken jag ville ta upp är att jag blev uppringd av ett marknadsanalysföretag idag. Känner att det varit mycket sådant med diverse företag av olika slag som ska ringa mig. Skulle uppskatta ett till två samtal i månaden. Denna kom med en robotröst så det kan säkert varit Google som ville se varför jag börjat hata dem. Tycker inte om när okända ringer mig, och är det okända företag lägger jag på. Känner jag igen numret så svarar jag inte ens. Känner jag vill informera mitt lilla hov om detta utifall att de skulle vilja få information ur mig på den vägen. De skulle däremot inte använda en robot för det, så dem var det inte idag.

Gurka.

Kommentera

