På väg tillbaka till verkligheten

Är frisk igen. Sjukan är över. Har ställt in allt jag hade idag för att inte smitta någon, men på lördag ska jag vara igång som vanligt med japanska och lördagsfirande. Allt blir som vanligt. Kräktes sista gången halv ett natten till igår och jag kom igång att äta igen under dagen. Så på lördag ska jag ha varit i ordentligt karantän och ska inte kunna smitta längre. Om inte sjukan slår till igen. Menar, det var inte direkt så att jag väntat mig att den skulle komma krypandes tillbaka efter att jag kände mig bra i lördags kväll.

Nu har jag lust att diskutera mitt lilla hov igen, bara för att. Förstår inte hur de orkar med mig. Allt de gör är fel. Och allt som går fel för mig är deras fel. Suriga prinsessa. De drar igång projekt och vill göra mig glad, och jag blir skitsur, varje gång. Vet att det kanske inte riktigt enbart kan förklaras med att de faktiskt gör allt fel hela tiden, utan att jag antagligen blir väldigt lättretlig så fort jag misstänker de är inblandade. Samtidigt vet jag att jag blir det för att jag vet att de har gjort mig väldigt illa förut och jag vill inte uppleva det igen. Lite därför jag inte förstår varför de fortsätter försöka, de skulle kunna sätta sig och prata igenom saker med mig, ge mig lite av min pengahög, och få mig att känna mig lite tryggare. Genom att visa var de finns, visa att jag kan vara trygg med dem. Tror absolut det skulle vara möjligt. Vet att det inte är så man gör med prinsessor, vet att de sätter stolthet i det sätt de arbetar på. Känner bara att det blir så mycket konflikter kring det, känner att det drar så mycket tid att ständigt behöva gå tillbaka och försöka igen.

Vill bara få prinsessa, vill bara få min pengahög tillbaka, förstår inte varför det ska vara såhär väldigt krångligt.

Kommentera

