Inlägg #619

Har inte blivit av att jag skrivit på ett par dagar. Har mått bra och allt går som det ska. Återhämtningen efter operationen har gått snabbt. Anser mig inte helt återhämtad, innan det ska morfintabletterna vara slut och det gulbruna gegget från upplösta stygn ska vara borta.

Träffade nytt boendestöd i torsdags, som ska vara vikarie tills vidare. Har två så det är bara ena som är ersatt. Kände att gruppdynamiken med den här nya personen blir lite annorlunda för mig. Med människor jag redan känner hänger så mycket kvar i relationen från hur jag var när jag först träffade personen. Men jag ändras så snabbt, och när jag lär känna nya personer blir det så väldigt uppenbart.

Mitt nya boendestöd verkade frågade lite om varför jag valt att studera japanska. En sådan där fråga som är svår att prata bort. Gjorde mitt bästa. Känner att det är väldigt svårt för mig att veta hur jag ska förhålla mig till min relation till Japan, och jag har dessutom den något speciella tendensen att undanhålla information från mina medmänniskor. Har kallats mysterisk för det. Är alltså inte så att jag direkt ljuger, men är det något jag inte vill prata om blir jag konstigt obekväm.

Kan avslöja att jag känner mig väldigt nöjd med operationen. Resultatet blev bra. Får se vartåt livet drar i mig nu bara. Känner mig väldigt osäker. Skulle önska att de från japanskt håll vågade peta lite mer på mig. Så att vi kanske kan slippa det här med att jag inte vet hur jag ska föhålla mig till det hela. Så att jag kan gå vidare, även om det kanske inte blir åt det håll jag helst velat, vill inte gärna känna att jag sitter fast såhär.

Kommentera

