Återhämtningen efter operationen fortsätter

Känner att jag är lite långsammare än jag brukar. På alla sätt. Rör mig långsammare, sover mer, tror till och med jag tänker långsammare. Det har förstås att göra med operationen, håller på att återhämta mig och det tar mycket energi. Utöver det att jag äter smärtstillande, sådana saktar också ned saker. Har inte lyckats bajsa sedan i måndags förmiddag så kan nog tycka mig vara förstoppad. Ganska typisk biverkning av morfin. Vågar inte riktigt ta i heller, med katetern. Kan inte riktigt ta i heller, har inte lika mycket energi att dra loss på sådant som jag brukar.

Tycker i det stora hela att jag återhämtar mig snabbt ändå. För två dygn sedan kunde jag knappt röra på överkroppen för att det gjorde för ont. Natten till idag hade jag först svårt att hitta ett sätt jag kunde ligga på i en platt säng som inte gjorde för ont. Nu på eftermiddagen idag gick jag och lade mig för att ta igen tappad nattsömn och bara slocknade. Så i det stora hela så fungerar det, kroppen lagar sig och det går väldigt fort. Kanske ska försöka dra ut på tiden innan jag stoppar i mig kvällsmedicinerna nu för att se om jag kan lyckas bajsa först. Tror nästan det kan fungera.

Är betydligt mer frusen av mig än jag brukar. Tror inte det är feber. Snarare bara det att den energi som finns i kroppen går till annat. Skicka ut alla de där små byggstenarna som ska ersätta vad kirurgerna skurit sönder.

Fick idag matleverans från Mathem, så jag har ordentlit med mat hemma nu. Imorgon kommer Årstiderna. Sedan ska jag ha mat för minst två veckor. Träffar boendestöd imorgon och ska träffa en ny. Hans första träff med mig blir när jag springer runt med en kisspåse på väg att återhämta mig efter operation. På fredag får jag ta bort katetern, ska fråga boendestöden om hjälp att beställa tid. På lördag är det japanska och jag ska träffa mamma och pappa. Kan bli så att jag skippar japanskan om jag inte orkar. Skulle faktiskt vara ganska fantastiskt om jag orkade.

Kommentera

