Förbereder inför morgondagens operation

Är nu mitt inne i förberedelserna inför operationen. Har ätit jättemiddag för att jag inte kommer få äta imorgon. Helt förbjuden att äta efter midnatt. Efter operationen kommer jag att få äta igen, men mina tidigare erfarenheter säger mig att jag inte kan lita på att de faktiskt kan få fram något jag kan äta.

Ska bada nu. Tvätta mig med baktariedödande tvål. Ta bort hår från operationsområdet. Sedan, om ett par timmar sova. Kommer gå upp fem imorgon för att tvätta mig med bakteridödarmedel igen. Sedan in till sjukhuset. Får sova klart på uppvaket. Narkosen kommer få en melatoninboost.

Tog säsongens första D-vitamintillskott. Stoppade i mig extra salt. Verkar som att det har tagit det mesta av tröttheten och koncentrationssvårigheterna jag haft. Ångesten är kvar, kommer i korta pulser. Tar inte med några mediciner, klarar mig utan den här tiden. Räknar kallt med att vara hemma så att jag kan ta emot matleveransen på torsdag.

Kommentera

