Inlägg #601. Svampar!

Har varit och plockat svamp idag. Blev kantareller och taggsvamp. Känner hur det bränner lite i näsan. Var tvungen att smaka på taggsvamen rå efter att jag läst att den skulle vara stark. Hade inte väntat mig på det sättet. Den är stark i den meningen chili är starkt, men långsammare. Den väntar ett par sekunder innan den biter tillbaka och sedan ligger den och kurar i näsan. Länge. Provsmaksmängden var inte mycket, det mesta gick med kantarellerna och blev stekt. Den heta smaken försvinner vid tillagning.

Såg blomkålssvamp också. Verkar krånglig att rensa och det mesta tyder på att den inte har mycket smak vilket som. Så den får vara. Tydligen en ganska ovanlig svamp så det kanske är bra om den får sprida sig lite. Sedan finns den där om någon skulle tycka den verkar roligare. Känns i stort som ett väldigt bra svampår. Tittat efter svampar sådär i allmänhet, inte bara ätliga, och det kryllar verkligen av dem. Massor med sorter. Har antagligen mycket att göra med att det är en ganska artrik skog jag gick i.

Har sett att jag fått en massa förstabesök på en rad olika inlägg senaste månaden eller så. Alltså första gången någon tittar på det inlägget specifikt. Inget fel på det, men jag tar chansen att läsa dem när jag får besök på dem. Har inte mycket att tillägga till de där inläggen faktiskt. Tycker det är fascinerande hur välskrivna de ändå är. Verkar vara inlägg om mig, och särskilt de där jag funderar om min personlighet, som blivit populära. Kanske för att en stor andel av inläggen är sådana.

Vill påminna mitt lilla hov när jag håller på att jag tagit avstånd från nazism. Alla som engagerar sig i hovet och sympatiserar med nazism, fascism, eller liknande tanketraditioner tar vänligen sitt pick och pack och drar. Är ganska intollerant mot intollerans och det är inget jag tänker ändra på. Kom ihåg att jag som rasblandad transtjej med uttalade psykiska besvär* faktiskt har mycket goda skäl att känna mig markerat otrygg med att ha en nazistsvans efter mig. Det spelar ingen som helst roll om de fascistpack jag fått efter mig råkar tycka att just dessa bitar är oki; antingen är alla människor oki, eller så håller ni er borta.

* Insisterar alltså på att jag är halvjapan och att autismdiagnosen var minst sagt slarvigt satt, men har dolt andra besvär.

Kommentera

