Inlägg #599; litet vardagsinlägg, typ dagbokstyp …

Japanskakursen börjar igen på lördag, tänker rösta imorgon, valdag på söndag. Känns som att tiden rusar. Det bara fortsätter. Var med och firade min systerdotters tvåårsdag igår, hon fyller imorgon. Skulle laddat upp bilder men telefonen krånglade, tror jag kan få till det imorgon. Fått mail som antydde att schemat för japanskan laddats upp på Facebook, kollar det med imorgon. Så mycket som händer nu.

I stort känner jag allting går bra. Pressen som är på mig är inte större än jag klarar det. Och det är ett par veckor kvar innan operationen. Den kommer förstås kännas lite småkaotisk.

Mitt lilla hov verkar ha gjort vad de kunnat för att inte peta på mig mer än nödvändigt. Så ingen stress därifrån. Som det ser ut nu så är nog det rimligast från deras sida att vara så försiktiga som bara möjligt, just för att belastningen från allt annat som händer tar fart ungefär nu. Når antagligen en sorts högstapunkt kring månadsskiftet till oktober innan det börjar backa igen.

Är osäker i ovana miljöer, med okända männikor, och i okända situationer; så det är de områderna jag försöker undvika för att inte trigga för mycket stressreatkioner. Ett sort problem jag haft med mitt lilla hov är att de kört över mina stressrudecerande strategier och attackerat mig med diverse projekt helt utan hänsyn till huruvida jag haft sparad kraft till att delta. Kommer alltså ha ganska lite överskottsenergi närmsta tiden. Räknar blankt med att japanskan och operationen kommer vara ganska dränerande.

Kanske dags att sura nu, behöver sova, klockan är tjugo över ett.

Kommentera

