Ytterliggare avståndstagande från div. trams

I morse vaknade jag tidigt. Av att grannarna spelade hög musik. Lät som något vit-makttrams. Kände mig tvungen att tvätta öronen. Använde denna lilla pärla för det jobbet. Hoppas verkligen att mitt lilla hov inte varit inblandat i att se till att jag har rasiststollar till grannar.

En annan sak jag känt mig orolig för ganska länge att hovet varit inblandad i är att så många börjat kalla sig ”prinsessa” — ser det ofta på Twitter numera. Självfallet får människor använda de termer de vill i vilken mening de vill, och prinsesstermen har ett visst populärkulturellt värde. Och hovet kan väl få övertyga människor om att kalla sig prinsessa om de tror de hjälper för att dölja mig i mängden eller något sådant. Däremot, om de börjar kalla sig prinsessa för att deras prinsessa gör det, så uppskattar jag det inte. Tror jag tagit upp, i samband med det där med kaffehårfärg, hovets okänslighet för det där med abstrakta värden. Kanske kan vi lägga till det där med att kalla sig prinsessa på den listan också? Termer har en betydelse, visserliggen olika i olika sammanhang; men är vidgandet av betydelsen verkligen rätt väg att gå här?

Och jag hoppas det är oki att jag bler genomsur när människor som tycker sig representera mig, och vill vara viktiga för mig, sätter sig på tvären mot allt jag tror på. Jag vill inte ha med nazister och rasister att göra, alls. Det är viktigt för mig, väldigt viktigt. Respektera det.

Kommentera

