Inlägg #585

Har nästan fått en känsla av att mitt lilla hov har utvecklat en viss nivå av rädsla för mig. Visst, jag har hotat med att slå ihjäl dem, och de har gjort personlighetstest och verkar ha fått bilden att jag är kapabel till det att slå slag i saken. Fullt möjligt, är allt annat än våldsam av mig så jag ser inte att det skulle hända — brukar kunna hitta fredliga lösningar på saker.

Vad gäller mina mordhot så rörde det sig om att ett visst troll krånglade till det för mig. Jag ökade progressivt trycket på hovet från en väldigt låg nivå. Men de lyssnade inte på mig, alls, helt enkelt för att de var upptagna med att lyssna på trollet i mitt ställe. Min poäng är att det var inget som kom från ingenstans, oxh i den mån de uppfattade att det gjorde det är det bara som en konsekvens av att inte lyssnat på mig. Alls.

Kan inte helt lova att jag är garanterat ofarlig. Är klart av uppfattningen att våld kan vara acceptabelt som försvar mot våld och systematiskt förtryck om fredliga lösningar inte är möjliga. Samtidigt är det bästa sättet att förutse huruvida jag tänker vara våldsam att titta på hur våldsam jag varit historiskt; och ur det perspektivet kan de svårligen tycka att jag är annat än genuint fredlig.

Kommentera

