Gurka #580

Tänker försöka bråka med mitt lilla hov igen. Verkar som att de inte tar mig seriöst över huvud taget. Säger jag att jag inte tänker syssla med arbetande menar jag det. Respetkera det. Prata inte om mitt liv i termer av arbetande. Försök inte propagera för skiten så att jag hör. Med detta menar jag inte att ni ska låta bli i två månader och sedan börja tjata igen, detta är ett permanent beslut jag inte kommer ändra på.

På samma sätt är jag helt seriös när jag säger att jag inte varit aktiv på IRC sedan 2005, aldrig sysslat med så kallat ”cybersex”, tycker att nättrollande är avskyvärt etc. Har hela tiden haft en IRC-klient installerad men tar bort den idag. Vet ändå inte hur man använder den, och har inte haft någon nytta av den. Den IRC-klienten jag använde för tio år sedan tror jag inte existerar längre, och hittade aldrig någon jag trivdes med för Linux. Windows har jag inte ens petat på sedan 2007. Så kan ni lägga av att tro att jag har något med det där trollet att göra och faktiskt fundera ut vad jag är för en person istället. För en gångs skull.

Kan också avslöja att jag helt ärligt tycker att webbserien Homestuck är genuint dålig. Vet att det finns de som gillar den, men den är verkligen inget för mig. Vill ni påverka diverse estetiska projekt för att jag ska uppskatta dem är webbserier ett ganska illa val av genre till att börja med. Och webbserie featuring chatt, ett extremt illa val. Hela grejjen känns som att läsa IRC-loggar, och det är inte kul (en del quote-siter har jag haft ganska roligt åt; men det är enskilda pärlor i en hög av dynga).

Räknar inte med att jag kommer bli tagen seriöst den här gången heller. Gissar på att när ni väl vågar prata med mig ordentligt kommer ni finna problemet. De som jag påtala femtioelva gånger, däribland i detta inlägg. Och så kommer jag äntligen att kunna kasta ut er så att jag slipper hela den är skiten.

Gurka.

Kommentera

