Inlägg #575

Det har varit ganska varmt hela veckan. Som en konsekvens har jag kunnat sova utan strumpor. Fortfarande mitt extra tjocka och extra varma täcka. Dricker fortfarande te som vanligt. Så med denna värme, 30 °C om dagarna, trivs jag ganska bra. Vet att jag någon av de tidigare varma somrarna konstaterade att drygt 30 °C var tämligen optimalt för mig, och det verkar fortfarande stämma. Nu är det förstås vindstilla också, tror nästan jag skulle föredra lite rörelse i luften.

Vet inte hur det går för min storebror nu, det känns jättekonstigt. Har inte hans nummer så kan knappast SMS:a och fråga. Och att fråga mamma skulle kännas konstigt. Lät som att de eventuellt skulle besöka. Kanske varit trevligt om jag kunde komma med då. Men, jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till den här grejjen. Tror verkligen inte det är något alvarligt, tror att han är hemma snart igen. Vet samtidigt att den här värmen inte kan vara lätt för honom.

Känner mig jättekonstig generellt. Har börjat gråta spontant ett par gånger. När jag fick tillbaka mina mysko minnen var det en stor lättnad, hade plötsligt något att skylla min ångest på. Kanske blivit tillfälligt värre av att min bror hamnat på sjukhus. Vet inte riktigt.

Kommentera

